מאז ומתמיד חיו בני האדם בקבוצות. למעשה היכולת לשתף פעולה, להתארגן בקבוצות גדולות יחסית ולהוציא לפועל בכוחות משותפים גם פרויקטים מורכבים הביאו את המין האנושי אל המעמד הנוכחי שלו כיום – השליט הבלתי מעורער של כדור הארץ. אחד המרכיבים העיקריים בחוסנה של כל חברה הוא מידת הדאגה שלה לפרטים החלשים בה. בארץ אחד הגופים הבולטים שמתגייסים לסיוע לילדים בעלי צרכים מיוחדים, למבוגרים שזקוקים לעזרה, לקשישים, לחולים וגם לבעלי החיים שחולקים איתנו את כדור הארץ הוא השירות הלאומי אזרחי, שמבוסס רובו ככולו על התנדבות. מי שעומד בראש רשות השירות הוא שר שלום ג'רבי, שנכנס לתפקיד רב אחריות זה בשנת 2010 ומאז פועל באופן בלתי נלאה כדי להרחיב את מגוון התפקידים שבהם מועסקים המתנדבים, וזאת על-מנת לאפשר לכל אחד מהם להביא לידי ביטוי את יכולותיו וכישוריו בדרך הטובה ביותר.

במקביל, פועל שר שלום ג'רבי רבות גם כדי למשוך אל השירות הלאומי צעירים וצעירות רבים ורבות ככל האפשר – וזאת מפני שלתפישתו ישנה חשיבות רבה גם למספר המתנדבים וגם לכך שהם יגיעו משכבות אוכלוסייה מגוונות ככל האפשר.

מדוע מייחס שר שלום ג'רבי חשיבות רבה לקירוב בין הלבבות?

אחד הערכים החשובים ביותר מבחינת שר שלום ג'רבי הוא קירוב בין הלבבות – ומבחינה זו שירות לאומי אזרחי הוא דרך מצוינת לבני ובנות מגזרים ספציפיים באוכלוסייה לבוא במגע עם אנשים שונים מהם וללמוד כי בסופו של דבר רב הדמיון על השוני, וכי רק שיתוף פעולה בין כולם יבטיח חיים טובים באמת לכל מי שחי בארץ ישראל.

הגשמה אישית

סיבה נוספת עפ"י שר שלום ג'רבי לבוא ולהתנדב לשירות הלאומי אזרחי, מעבר לתרומה לחברה, היא התועלת האישית שמפיק כל בן שירות ומפיקה כל בת שירות.

בפרט מאפשר השירות הלאומי אזרחי לצעירים ולצעירות ליהנות מאחד המרכיבים החשובים ביותר כיום: חיים עם ערך אמיתי שנובע משליחות אמיתית.

באופן טבעי לכל אחד ואחת מבוגרי התיכון שמסיבה כזו או אחרת אינם יכולים להתגייס לצה"ל (זהו תנאי הכרחי לקבלה לשירות הלאומי) תחושת שליחות אחרת – יש השואפים לסייע לילדים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב היטב במסגרות החינוכיות השונות וליהנות מהחיים באופן כללי, אחרים רוצים לעזור לקשישים ולהפוך את הפרק האחרון בסיפור חייהם לקל יותר ומעניין יותר ויש מי שבוחר לתרום לבעלי החיים בדרך כזו או אחרת (למשל התנדבות בבית החולים לחיות בר שבספארי, פעילות במסגרת משמר בעלי החיים שנוסד כדי לאכוף את חוק צער בעלי חיים או התנדבות לעמותת אנונימוס שמבקשת זכויות נוספות לבעלי החיים) – ובכל מקרה מדובר בפרק זמן של הגשמה אישית משמעותית.

קרש קפיצה לחיים טובים יותר

בנוסף להגשמה הכל כך חשובה, מציין שר שלום ג'רבי כי התגייסות לשירות הלאומי אזרחי היא גם קרש קפיצה לחיים טובים יותר באופן כללי – גם בזכות ההטבות להם זוכים בני השירות (חלקן אגב בזכות פעילות נמרצת של ג'רבי וחבריו לרשות על-מנת להשוות את ההטבות לאלה שמקבלים חיילים משוחררים) וגם בזכות הניסיון המשמעותי והכלים המגוונים שאותם צוברים תוך כדי ביצוע התפקיד ההתנדבותי.

קטגוריות: בלוג, חינוך