עולם הדקים לגינה הוא עולם רחב במיוחד שחדר לחיינו בסערה לפני כמה שנים , ונדמה שהוא הולך להישאר כאן תמיד. למה אנחנו כל-כך בטוחים בכך? מהסיבה הפשוטה שדקים לגינה הפכו כל-כך פופולריים ותפוצתם הולכת וגדלה משנה לשנה. אם בעבר היה ניתן למצוא דקים בעיקר בבתי קפה או מסעדות, הרי שכיום המצב ממש לא כך. דקים מסוגים שונים נפוצים היום בצורה נרחבת בבתים פרטיים והופכים את הגינות והחצרות למשהו באמת מיוחד. אז האם דק לגינה הוא סמל סטטוס שרק בעלי ממון יכולים להרשות לעצמם? איזה סוג נחשב למוצלח ביותר? ומה כוללת התחזוקה שלהם? הנה כל מה שחשוב וצריך לדעת על דקים לגינה.

סוגי דקים לגינה

כיום ניתן למצוא בארץ מגוון סוגים של דקים כאשר הדק שנחשב לאיכותי ביותר הוא דק איפאה. יתרונות דק איפאה הם רבים במיוחד כאשר הבולט שבהם הוא העמידות הגבוהה של הדק הזה. זהו דק שמיוצר מעץ האיפאה שנחשב לחזק במיוחד ומתאים ביותר לשמש הישראלית. בנוסף לאיפאה, ניתן למצוא דק מסוג אורן, שנחשב לזול מעט יותר וכן לעמיד מעט פחות. בשוק נפוצים גם דק קרוליינה , דק סוקורפה ואפילו דק מאדני רכבת. אלו הסוגים הנפוצים ביותר בארץ כאשר הבחירה בדק שישמש אתכם צריכה להיות מושכלת ולהיגזר מאופי השטח שלכם, תנאי מזג האוויר, התקציב שברשותכם ועוד.

מחירי דקים לגינה

פעם היה נהוג לחשוב שדקים לגינה הם פריט ששמור לבעלי ממון בלבד. מחירי הדקים היו בשחקים ובאמת היה ניתן למצוא אותם בעיקר במסעדות, מלונות ובתי קפה בעלי תקציב. לשמחתנו, הדקים כיום הפכו לזמינים הרבה יותר ואינם מסמלים יותר סמל סטטוס לבעלי תקציב גבוה. ניתן למצוא מקומות שמוכרים דקים במחירים נוחים במיוחד, מה שמאפשר לכולם ליהנות מהקסם שלהם בביתם הפרטי.

תחזוקה של דקים

על אף עמידותם הגבוהה של הדקים, צריך להבין כי הם נתונים וחשופים לכל מזג אוויר. השמש הלוהטת וכן הגשם השוטף עשויים בהחלט לפגוע ולגרום לשחיקתם של הדקים. כל אלו יכולים להיפתר באמצעות תחזוקה שוטפת ופשוטה במיוחד. זה שתתקינו דק בגינה שלכם ממש לא אומר שתצטרכו מידי שבוע לתחזק אותו ולדאוג לו. התחזוקה השוטפת היא אחת לתקופה ארוכה יחסית (בתנאי שהקפדתם על רכישת דק איכותי) וניתן לבצע אותה בקלות רבה. התחזוקה מבטיחה את עמידותו של הדק ולכן היא חשובה במיוחד. לסיכומו של עניין, דקים יכולים לשדרג את הגינה שלכם בצורה ניכרת ולהפוך אותה לגינה מהחלומות. מה שכן, עליכם להקפיד לרכוש דק איכותי שישמש אתכם לשנים רבות ויעמוד איתן בכל תנאי מזג האוויר.

עוד לבית ולגן

קטגוריות: לבית ולגן