הרבה אנשים רוצים להשקיע כסף שלהם אבל לא כול כך יודעים מה לעשות ואיזה אפשרויות יש בכלל. אחש מאופציות הכי טובות זאת השקעה בקרקע חקלעית. יש לקחת בחשבון כי רכישת קרקע חקלאית יכולה להיות השקעה טובה יותר מרכישה של דירה או מגרש. אחד הדברים החשובים ביותר טרם ההחלטה אם לרכוש ומה לרכוש הוא להבין מה הדברים החשובים ביותר אותם יש לבדוק טרם ההכרעה החשובה.

רכישת קרקע חקלאית – חשיבות ההפשרה

רוב האנשים אשר משקיעים ברכישת קרקע חקלאית הם אנשים אשר עושים את הצעד על מנת ליהנות מהקרקע כאשר היא תופשר. חשוב לדעת כי אין שום דרך לדעת מתי היא תופשר ולכן השיקול העיקרי צריך להיות האם יכולים להשקיע כעת בנכס ולהמתין שנים רבות עד שייצא ממנו משהו. אם התשובה שלילית, קרוב לוודאי כי פעולת רכישת קרקע חקלאית לא תהיה הרעיון הטוב ביותר. חשוב לקחת בחשבון כי מומחים טוענים כי רכישת קרקע חקלאית בבעלותה של המדינה מבטיחה הפשרה תוך פרק זמן קצר יותר אך תשואה נמוכה מאוד ומנגד הפשרה של קרקע פרטית תיקח זמן רב יותר (אם בכלל) אך תוביל לתשואות גבוהות ברגע שזה יקרה.

הבעלות של הקרקע

אחת מהנקודות החשובות ביותר לבדיקה היא הבעלות של הקרקע. הבדיקה הראשונית צריכה להיות בדיקה בסיסית וברורה אשר עונה על התשובה האם אותה קרקע אותה אתם מעוניינים לרכוש שייכת למדינת ישראל או שמא מדובר על קרקע בבעלות פרטית. במקרה בו מדובר על קרקע אשר שייכת לבעלים פרטיים, יש לוודא כי אותה חברה או בעלים הם אכן בעלי הקרקע. לא פעם ולא פעמיים התרחשו מקרים אשר דווחו בתקשורת בהם התגלה כי קרקע של המדינה נמכרה על ידי נוכל אשר טען כי הוא בעל הקרקע וקרקעות פרטיות נמכרו על ידי נוכלים אשר הונו את שני הצדדים.

לסיכום, אין זה מקרי כי כל כך הרבה אנשים מחליטים על השקעה של רכישת קרקע חקלאית. כאן מדובר על רכישה סולידית ובטוחה. הדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון הוא שצריך סבלנות והרבה.

עוד משהו שיעניין אותך:
עופר אלשיך, אתר ביזפורטל – עופר אלשיך

למידע נוסף על קרקע חקלאית היכנסו לאתר:

http://www.shorashym.co.il/

קטגוריות: כללי, נדל"ן