לא אחת עלתה בראשכם המחשבה לצאת לדרך עצמאית, להגשים את החלום שלכם ולפתוח את העסק שתמיד רציתם לפתוח. אז רגע לפני שאתם מגשימים את עצמכם, עליכם לעמוד בתקנים הנדרשים על מנת לקבל את האישור הרשמי המאפשר לכל לפעול – רישיון עסק. את הבקשה שלכם אתם מנהלים אל מול הגופים בעירייה או במועצה המקומית, תוך שעליכם להציג מסמכים רלוונטים, תכנית מפורטת או מתווה, ולבצע פגישות פרונטליות עם הגורמים הרלוונטים עם עיריית אור יהודה.

רישיון עסק – השלב ה-1: שלב התכנון המוקדם

בעיריית אור יהודה ישנה מחלקה ייעודית לרישוי העסקים, המאפשרת לכם לבצע פגישה עם אנשיה לטובת קבלת מידע. אם אינכם מודעים למסמכים שעליכם להגיש, תוכלו לנצל את ההזדמנות למפגש שכזה ולקבל מפרט מדויק ומלא אודות הנדרש מכם. אולי תופתעו, אך העירייה דווקא מעודדת את פתיחתם של עסקים, ועל כן אתם מקבלים הכוונה מלאה לרבות שליחתכם אל אנשי מקצוע שילוו אתכם. לבסוף, תקבלו מסמך המפרט לכם את הדרישות המדויקות לאופי העסק שאתם עתידים לפתוח.

למידע נוסף על תהליך רישוי עסקים 

השלב ה-2: תכנית עסקית

בשלב זה עליכם ליישם את השלב הראשון, ולהכין את התכנית העסקית שלכם על פי בקשתה של מחלקת רישוי עסקים בעירייה. בין היתר, תצטרכו להציג בפניהם מסמכים חשובים כדוגמת תרשימי הסביבה, מפה מצבית, ייפויי כוח שונים ועוד. כמו כן, חשוב שתדעו כי ישנם מספר גופים שיוכלו לאשר או לשלול את הבקשה שלכם להפעלת העסק: השירות הויטרינרי, האגף לאיכות הסביבה, המשטרה, שירותי הכבאות וההצלה, לשכת הבריאות, משרד החינוך, משרד התחבורה ואגף ההנדסה. לכן, הבטיחו כי אתם מכינים את כל שנדרש מכם מבלי להחסיר אף מסמך רלוונטי. הסיכוי שלכם לקבל את ברכת הגופים השונים עולה בעת שתגישו את כל שנדרש מכם כשורה.

השלב ה-3: השלב האחרון – הגשת הבקשה

במידה רבה, הגעתם אל קו הסיום. בשלב זה אתם מגישים את הבקשה שלכם אל אגף הרישוי בעירייה של אור יהודה. לאחר שהכנתם את כל המסמכים, כעת הגיע העת להגיש אותם. זיכרו, חסרונו של מסמך עתיד לעכב את הבקשה שלכם. לאחר שתגישו את כל המסמכים, תקבלו בחזרה תשובה חיובית או שלילית לאחר כשלושה שבועות. בהנחה וקיבלתם תשובה חיובית, הרי שקיבלתם את ברכתם של כל הגורמים הרלוונטים, ובמידה וקיבלתם תשובה שלילית, תצטרכו להגיש בקשה מחדש תוך יישום כל הכשלים שהציגו בפניכם שמנעו מכם לקבל את האישור המדובר.

קטגוריות: שירותים עסקיים