בערך שבוע לפני ראש השנה מתחיל התעוררות בקרב משפחות רבות, שנוהגות לדחות את התכנונים לרגע האחרון. אנשים אלו נזכרים שאוטוטו מגיעים החגים ואיתם ימי חופש רבים שכדאי לנצל בצורה איכותית וכיפית. מה זה אומר ? כל משפחה יש לה את הצורה הכיפית שלה – יש משפחות שיחפשו אתרי קמפינג בצפון ויש משפחות שיחפשו מלון באילת, יש מפחות שיחפשו מסלולים למיטיבי לכת וישנם כאלו שיחפשו מסלולים קלים אבל המשותף לכולם הוא שכולם מחפשים אטרקציות למשפחות ורוצים לצאת מהבית ואם עדיין לא החלטתם אולי תוכלו לבחור באחד הרעיונות שבשורות הבאות:

אטרקציות למשפחות:

פארק הירדן

פארק הירדן הינו אתר הקמפינג בתשלום הזול ביותר בישראל [משלמים על חניה בלבד – כ 100 ₪] וככזה גם השירותים שתקבלו במקום הינם מינימליים מאד [מה שאומר ברזיות, שירותים ומקלחת נקיים ושירותי פינוי אשפה] אבל מספקים את אלו שלא מפונקים. היתרון הגדול של המקום מלבד המחיר הינו בריכות תחנת הקמח שהילדים נהנים לשכשך בהן והמרחבים העצומים. יתרון נוסף של של המקום הוא קרבתו למס' מסלולי טיול פופולריים כמו המג'רסה, בריכת המשושים, מסלולים רבים ועוד אטרקציות למשפחות.

המג'רסה

המג'רסה הינו מסלול מים מהחביבים ביותר שיש בארצנו. מדובר באחד היובלים של שפכו של נחל דליות שמימיו רדודים וסומן בו מסלול משפחתי נוח שמתאים גם למשפחות עם עגלות [המסלול הוא מסלול של הלוך ושוב כשההלוך הינו בתוך מימי הנחל שעומקם המקסימלי הינו מטר – והחזור על שביל המקביל למים ובעלי העגלות יכולים לצעוד בנחת על השביל שליד המים ופה ושם להתחלף ליד העגלה]. הכניסה למג'רסה הינה בתשלום – למנויי מטמון חינם [ובזכותו המקום כל כך מטופח ונקי] ובמקום יש מלבד המסלול גם שולחנות פיקניק רבים בצל,  שירותים מסודרים, מקום להחליף בגדים אחרי הטיול וקיוסק.

בריכת המשושים

בריכת המשושים הינה בריכה טבעית גדולה, עמוקה ומרהיבה בחלקו התחתון של נחל המשושים. הבריכה זכתה לשמה בזכות "משושי" הלבה שהתגבשו על קירותיה. בריכת המשושים סמוכה לחד נס ולפארק הירדן והכניסה למסלול המוביל אליה הינה בתשלום [למנויי מטמון חינם]. אורכו של המסלול הינו קצת פחות מקילומטר ולוקח לבצעו בין חצי שעה – לשעה – תלוי בכושר של המטיילים. לעגלות המסלול הזה לא מתאים ולתינוקות עם מנשא – רק אם זה שסוחב אותו בכושר.

עוד פעילויות

יש מגוון רב של אטרקציות בצפון למשפחות אשר אינן מעוניינות לצאת לטבע סתם, מגוון האטרקציות נע בין שיט קייאקים, טיולי ג'יפים, מרכזי מבקרים, מוזיאונים וסדנאות שונות. עם ההיצע הגדול שיש ניתן לקלוע לטעמו של כמעט כל אחד, ומה שמומלץ זה להיערך מראש לאטרקציה שתרצו לבקר בה בחג, לחפש כרטיסים מוזלים [אירגון המורים, חבר, בהצדעה] ולהזמין מקום כי לרוב ברגע האחרון הכל תפוס ולא תוכלו ליהנות. תהנו!

קטגוריות: בלוג, תיירות