עבור מרבית האנשים, המונח "נדל"ן" מתקשר בעיקר לנכסים המיועדים למגורים, ומסיבה זו, גם כאשר ידם משגת לרכוש נכס נדל"ני, הם יעדיפו לרכוש דירת מגורים או אף בית, אשר אותם יוכלו להשכיר במידת הצורך. ישנן סיבות רבות ומגוונות לרכוש נדל"ן לצורך מגורים, אך עבור אלה שמחפשים את "הכסף הגדול" – נדל"ן עיסקי יהיה הבחירה הנכונה והטובה ביותר. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהו נדל"ן עיסקי?

נדל"ן עיסקי, או בשמו האחר – נדל"ן מסחרי, הוא למעשה כל נכס נדל"ני שאינו מיועד ספציפית למגורים. בתוך הקטגוריה הרחבה הזו, נכנסים נכסים כמו חנויות, משרדים, מחסנים לוגיסטיים, מבני תעשייה, מגרשים ואף בתי מלון, בתי קפה ותחנות דלק. אלמנט נוסף שמאפיין את הנדל"ן העסקי הוא עניין התשלומים והתחזוקה. בעוד שבנדל"ן המיועד למגורים, בעל הנדל"ן הוא זה שמנהל את עניין התחזוקה והתשלומים, בנדל"ן עיסקי לרוב ייעשה שימוש בחברות ניהול, שתפקידן לתחזק את הנכס ולגבות תשלומים.

מדוע נדל"ן עיסקי נחשב לרווחי יותר?

נדל"ן מסחרי נחשב לרווחי יותר בעיקר בשל העובדה שהוא מניב תשואה גבוהה בהרבה מנדל"ן המיועד למגורים. בדרך כלל, תשואה שנחשבת טובה לנדל"ן למגורים עומדת על כשלושה ועד ארבעה אחוזים לשנה. בנדל"ן עיסקי, לעומת זאת, התשואה גבוהה יותר באופן משמעותי, ויכולה להגיע לשמונה ואף לעשרה אחוזים בשנה. בנוסף, במרבית המקרים, את הנדל"ן העסקי ניתן יהיה למכור במחיר גבוה משמעותית ממחיר הרכישה, וזאת בניגוד לנדל"ן המיועד למגורים, שמחירו עשוי לרדת במרוצת השנים.

טיפים לרכישה והשקעה בנדל"ן עיסקי

ישנם דברים רבים שיש לקחת בחשבון בעת רכישה או השקעה בנדל"ן מסחרי. להלן כמה מהעיקריים שבהם:

  • מיקום – למיקום של הנכס השפעה גדולה על מידת האטרקטיביות שלו. רצוי לבחור בנכס המתאפיין בדרכי גישה נוחות ובקרבה לחניונים או לתחבורה ציבורית. עבור עסקים כמו משרדים, למשל, מדובר בפרמטרים מהותיים.
  • עלויות תחזוקה שוטפות – עלויות התחזוקה השוטפות הן עניין חשוב שיש לתת עליו את הדעת מבעוד מועד, וזאת על מנת שנוכל לתכנן בצורה טובה ויעילה יותר את עלות ההשכרה שלו או השימוש בו.
  • גודל ואיכות הנכס – חשוב להבין כי במרבית המקרים, קיימת קורלציה בין עלויות התחזוקה השוטפות לבין גודל ואיכות הנכס. מצד שני, ישנם בתי עסק רבים הזקוקים לנכסים גדולים במיוחד, או לנכסים חדשים ויפים. מסיבה זו, חשוב מאוד לתכנן ולהבין היטב את הסיבה שלשמה אנו רוכשים את הנכס, כך שנוכל לרכוש נדל"ן בגודל ובאיכות המותאמים לצרכים שלנו.
  • מימון – מרבית האנשים אשר משקיעים בנדל"ן מסחרי, יידרשו לקחת מימון מגוף כלשהו. למרבה הצער, אנשים רבים אינם בקיאים בנושא של משכנאות, הלוואות וריביות, ואינם דואגים לקחת מימון המותאם באופן ספציפי לפרופיל האישי שלהם כמשקיעים. בעת לקיחת מימון, קיימת חשיבות גדולה להתאמה נכונה של ההלוואה או המשכנתא לעסקה הספציפית שאנו מבצעים, כמו גם לפרופיל האישי שלנו. בחירות מושכלות יסייעו לנו בבניית תזרים מזומנים נכון ואיכותי לאורך זמן, ויסייעו לנו למזער את הסיכון שבעסקה.

רץ ברשת:

יורם קראוס – על העקרונות המשותפים בין טיפוס הרים לעולם העסקים

יורם קראוס – ערוץ יוטיוב

מכיסא המנכ"ל אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה – כתבה על יורם קראוס

יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים

יורם קראוס בסיפור מסע אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה

יורם קראוס מספר על הקשר הערכי שבין טיפוס הרים לניהול פרויקטים

קטגוריות: כללי, נדל"ן