כריתת עצים היא לא משימה פשוטה והיא הופכת להיות עוד יותר מסובכת כאשר מדובר בעץ שנמצא בבניין משותף. מי צריך לכרות את העץ? מי משלם על הכריתה? האם יש צורך באישור? ולמה בכלל צריך לכרות אותו? במאמר הבא תמצאו את התשובות לכל השאלות.

מה הסיבות לכריתת עץ בבניין משותף?

כריתת עצים בבניין משותף יכולה להתבצע מסיבות רבות. יכול להיות שהדיירים בבניין המשותף החליטו לבנות בשטח בו נמצא העץ, יכול להיות שהוא יוצר נזק לסביבה כמו למשל ענפים שנופלים על מכוניות או עלולים ליפול על העוברים והשבים כיוון שהוא כבר ישן או שנשבר בחלקו, יכול להיות שמדובר בע. מלא בריקבון ולכן יש צורך להסיר אותו לפני שיקרוס ואולי הוא פשוט עושה צל וזה לא רצוי. כל הסיבות הללו יכולות להיות עילות לכריתת העץ וכמובן שיש צורך לחלקן להשיג רוב מהדיירים.

האם יש צורך באישור לכריתת עץ בבניין?

יש צורך לקבל אישור כאשר כורתים עצים. אי אפשר לכרות עץ על דעת עצמכם אם הוא גבוה מעל 2 מטרים, הגזע שלו גבוה מעל 130 סנטימטרים וקוטר הגזע שלו מעל 0 סנטימטרים. אם העץ נמוך מכך תוכלו לכרות אותו בעצמכם אך עדיין חשוב לזכור כי זו פעולה מסוכנת מאוד. את האישור יש צורך להשיג ממשרד החקלאות על ידי טופס ייעודי.

למי צריך לפנות כדי לכרות את העץ?

כדי לכרות את העץ בפועל יש צורך לפנות לחברה המתמחה בכריתת עצים. יש לא מעט חברות כאלו ברחבי הארץ ורובן עובדות בפריסה ארצית כך שאתם יכולים לקבל את השירות מתי שאתם רוצים ובכל מקום. כמובן שחברות אלו יוכלו גם להוציא עבורכם את האישור לכריתת העץ ולספק לכם הסברים מעמיקים. חשוב לזכור לבצע סקר שוק לפני הבחירה ולא רק השוואת מחירים, אלא גם בחינה של כל שאר הפרמטרים כמו ניסיון, מקצועיות, זמינות וכולי.

מה נדרש כדי לבצע את הכריתה?

כדי לבצע כריתת עצים יש צורך במסור חשמלי, בגדי עבודה, מסכת עיניים וקסדה להגנה ואם מדובר בעץ גדול או גבוה אז גם מנוף. קשה לדבר על הציוד כי הוא צריך להיות מותאם לעץ ולמיקום שלו ולכן יש צורך לבחון כל מקרה לגופו. חשוב לציין כי כריתת העץ יכולה להיות מסוכנת מאוד במידה ולא תיבחר חברה מקצועית שכן עץ שנופל למקום הלא נכון עלול לגרור נזק רב ולעתים אף אובדן חיי אדם.

מי משלם על הכריתה ובמה זה תלוי?

התשלום על כריתת העץ צריך להינתן מוועד הבית. וועד הבית שאחראי על הבניין צריך לחלק את הסכום בין הדיירים וזה לא חשוב אם הכריתה היא הוראה של העירייה או שמדובר ברצון של הדיירים. בחלק מן המקרים אם הדרישה לכרות אותו תהיה של העירייה מסיבות מסוימות, שאינן אי תחזוקה נכונה שלו או אפשרות לפגיעה בדיירים, אז היא תשלם על הכריתה ותתאם עם ועד הבית את התהליך.

קטגוריות: בלוג