כאשר אנשים מגיעים לשלב של קניית דירה חדשה, אלו שטרם התנסו בדבר הזה, לרוב מחשבים את המחיר של הנכס בתחשיב ההוצאות כולל. ובעוד מדובר בלי ספק בחלק הארי של ההוצאות, ישנן הוצאות נלוות נוספות בעת קניית דירה, והן הוצאות שעליהן לא נקבל סכום נוסף במשכנתא ולכן חשוב להבין כי מדובר על סכום כסף שיש לגייס על מנת להמשיך בתהליך. אלו ההן ההוצאות המרכזיות שחשוב להכיר.

תשלום לבעלי מקצוע

ברמה העקרונית אתם יכולים לעשות את הכל בעצמכם, אבל למרביתנו אין את הידע המקצועי הנדרש לשם כך ולכן אנו נזדקק לסיוע של בעלי מקצוע שונים. עורך דין שיבצע את התקשורת מול הצד השני, שמאי מטעמנו או מטעם הבנק שצריך להעריך את שווי הנכס, מתווך שיש לשלם לו אחוזים מסוימים אם מצאנו את הדירה דרכו וכן יועץ משכנתאות למי שיבחר להיעזר בייעוץ חיצוני במקום לעשות את המשא ומתן מול הבנקים בעצמו. 

אגרות

כמו כן, חשוב לדעת ששלבים שונים בתהליך כרוכים בתשלום אגרה מסוימת. למשל רישום על הערת אזהרה המבטיחה את זכותכם החוזית על הנכס ומונעת מהמוכר לבצע עסקאות נוספות על הנכס בהתאם לחוק, רישום של הדירה על שמכם בטאבו, מה שנעשה לאחר שתעבירו את מלוא התשלום על הנכס וכן אגרות נוספות שיש לשלם כאשר מבצעים את הרכישה דרך לקיחת משכנתא (אגרת פתיחת תיק בבנק למשל).

הוצאות נוספות

לכל אלו חשוב להוסיף הוצאות נלוות נוספות כמו תשלום לנוטריון במקרים מסוימים, וכן חשוב מאד לקחת בחשבון את ההוצאות על שיפוץ אם צריך, הובלה של הריהוט הנוכחי שלכם וכמובן רכישת ציוד חדש. הקפידו להכניס בתחשיב הסופי את ההוצאות השונות והמנעו ממצבים של גרעון לא מתוכנן.

 

מרחבי הרשת:

רכב שיתופי – עם שלמה sixt share – הדור החדש של השכרת הרכב, השכרת רכב בשירות עצמי 24/7

קטגוריות: בלוג