למי מאיתנו זה לא קרה – שנייה יצאנו החוצה כדי לזרוק את הפח או לרדת למכולת או פשוט חזרנו הביתה מהעבודה, מלימודים, מסידורים או מבילויים, ואז חזרנו הביתה וגילינו שאנחנו לא יכולים להיכנס ושאין עלינו מפתח…  אין אדם שמקרה מסוג כזה לא קרה או יקרה לו במוקדם או במאוחר. אבל לפני שאתם מנסים לפרוץ את המנעול בכוחות המחשבה או עם שיטות שלמדתם בתוכנית הנוסטלגית מקגוויר, כדאי לכם לצור קשר פורץ מנעולים או בקיצור – מנעולן.

פורץ מנעולים – אילו בדיקות יש לעשות לפני?

חשוב לדעת שלא כל מי שמסוגל לפרוץ דלתות הוא בהכרח פורץ מנעולים מוסמך. מישהו יכול לפרוץ לכם את הדלת לבית או למשרד, ויום למחרת לחזור אליכם ולגנוב את כל חפציכם היקרים. הרי היום יש כל כך הרבה "חאפרים", שיכולים לפרוץ לכם את הדלת, אבל לפגוע בה, ולגרום לכם לשלם על התיקון שלה לא מעט כסף. כמו כן יש לא מעט בני נוער שצריכים להוכיח את עצמם מבחינה חברתית שהם מסוגלים לעשות מעשה קונדס ולפרוץ לבתים, ואכן ביוטיוב יש המון סרטון שמלמדים איך לפרוץ דלתות של מכוניות ודירות.

האם יש לו תעודת יושר?

זכרו שהמנעולן הראשון שעולה בראש דף התוצאות של גוגל, הוא לא בטוח הכי טוב והוא לא בטוח הכי מוסמך. הוא פשוט שילם הרבה כסף בשביל שגוגל יציב אותו במיקום הזה. כדי לבחור פורץ מנעולים מוסמך ואמין עליכם לבצע כמה בדיקות פשוטות: ראשית כל הדבר החשוב מכולם הוא לבדוק ולשאול האם יש לו תעודת יושר. למנעולנים מקצועיים יש תעודת יושר מטעם משטרת ישראל, שהיא למעשה מעידה שלאדם שעומד לפניכם יש עבר ללא רקע פלילי ושאתם יכולים לסמוך עליו.

זה המקום לציין כי ישנם בעלי מקצוע שמספקים שירותים מנעולנות כגון שיכפול שלטים או מפתחות, אך אינם מורשים לפרוץ דלתות. החוק קובע למעשה שאם אדם ללא הסמכה פורץ מנעולים, הוא למעשה מבצע פריצה וייתכן שגם הונאה, כיוון שהוא אינו מורש לפרוץ לבתים, למכוניות או לכל מקום אחר. דינו כדין גנב ופורץ שנתפסו בשעת מעשה.

האם הוא מסוגל להתמודד עם פריצת הדלת שלכם?

עוד עניין חשוב שכדאי לברר מול פורץ המנעולים הוא האם הוא מסוגל לפרוץ את סוג הדלת שננעלה לכם. מנעולנים אמורים לדעת לפרוץ בקלי קלות את כל סוגי המנעולים, ואף מגיעים לכל מקום עם כלי פריצה מיוחדים, שנועדו לעזור להם.

האם יש עליו פידבקים טובים?

עוד רעיון שיכול לעזור לכם לבחור פורץ מנעולים מוסמך הוא לבדוק אם יש עליו חוות דעת באתרים מקצועיים, כמו אתר D  של דפי זהב, בפייסבוק וגם לשאול את השכנים לא יזיק. אדם שיש עליו פידבקים חיוביים, כנראה מספק שירות אמין וטוב, ורוב הסיכויים שהוא יוכל לספק מענה אמיתי לצורכיכם.

לסיכום

לא כל פורץ מנעולים הוא מנעולן מוסמך, בדקו המלצות, שאלו אותו את השאלות הנכונות ואל תתביישו לבקש ממנו להציג לכם את תעודת היושר שלו. רק כך תדעו שאתם בידיים טובות.

קטגוריות: בלוג, לבית ולגן