השימוש באנרגיה זולה שאיננה מזהמת תופסת תאוצה בכל העולם כולל בישראל ששוכנת על גבול המדבר ויש בה ימי שמש רבים מאוד. למעשה, קיימים חוקים בני עשרות שנים המחייבים הקמת קולטים  ודודי שמש לניצול קרני השמש לחימום מים. קרני וחום השמש מתאימים גם לייצור חשמל.  על גגות בתים, מבני ציבור, מבנים חקלאיים ועוד ניתן להקים מערכת אנרגיה ירוקה. עלות ההתקנה מוטלת על בעלי הנכסים אבל מיד לאחר תחילת פעולתה וחיבורה אין יותר הוצאות עבור חשמל. לאורך זמן ועל סמך חישובים מפורטים ניתן יהיה לכסות את ההשקעה לאחר זמן מוגדר. המדינה מאפשרת לחבר כל מערכת לחברת החשמל ולמכור עודפי ייצור וכך להרוויח.

אנרגיה ירוקה חוסכת בכסף ותורמת לאיכות הסביבה

הקלות נוספות ניתנות ליזמים ומאפשרות מכירת חשמל גם לגופים אחרים ומאפשרת גיוון מקורות ההכנסה. היתרונות חורגים רק מהנושא הכלכלי.  המדינה ותושביה תורמים כך לאיכות הסביבה. השימוש באנרגיות ירוקות מפחית מאוד את שריפת הדלקים המזהמים השונים כמו מזוט, סולר, בנזין למכוניות וגז ובכך תורמים לאיכות האוויר הנקי אותו נושמים כולם. משמעות הדבר, למשל, תחלואה נמוכה יותר וחיסכון בכספים לטיפול בחולי אסטמה ואחרים. אבל קיימים יתרונות אחרים לסביבה. גגות סולאריים המכילים פאנלים מתאימים מתקינים על פי תכנון מסודר. יש להניחם על גג שטוח או אלכסוני יצוק, גג רעפים המותקן על יציקה ועוד. התנאי שהוא יהיה חזק לשאת משקלם. הם מתאימים מאוד גם למבנים בישובים חקלאיים. מבנים אלו הם בעלי שטח רחב ומסוגלים לתפוקת אנרגיה רבה בשל כך.

הטכנולוגיה הקיימת קולטת את קרני השמש והופכות את החום האצור בהן לאנרגית חשמל. בפאנלים קיימים מוליכים למחצה ובעיקר צורן הממירים את הפוטונים מקרני השמש לאנרגיה חשמלית. בעת ההקמה מקפידים שזווית הפאנלים תהיה מופנה לקליטת כמות קרני השמש המרבית לאורך היום. תחזוקת המערכת איננה דורשת ידע מורכב  מדי. יש לנקות את משטחי הזכוכית כדי להגביר חשיפתם לשמש. קיים כמובן בלאי טבעי ויחד עם זאת, עלויות התקנת המערכת יורדות כל העת, וההקלות השונות הניתנות על ידי המדינה תורמות לאטרקטיביות ההקמה.

שירותי התקנת גג סולארי

חברה מקצועית המקימה את הגג הסולארי מספקת מעטפת שירותים נלווים לרוצים בכך, ובין היתר:  תיאום מול הרשויות השונות, טיפול בניירת ועוד. השירותים מקלים על  בעלי הנכסים, תורמים לביטחון בתכנון ובהקמה ומסייעים לקבלת ההחלטה על כניסה לחוזה מולה. קיימות אנרגיות טבעיות נוספות המבוססות על רוח, מים נופלים וזורמים, גלי הים ועוד אבל אנרגיית השמש היא אחת היעילות והישימות ביותר בגלל  יתרונותיה ובגלל שהשמש אינה מפסיקה לזרוח לעולם. גגות סולאריים מעלים את ערך הנכס בו הם מותקנים וזוהי כבר סיבה טובה ונוספת לכדאיות התקנתם. מומלץ ליצור קשר עם חברה בעלת מוניטין בתחום. ברשותה ניסיון מצטבר בהקמת מערכות אלו כולל טיפול בנושאי רגולציה. היא תרכיב, תתחזק ותתקן כל ליקוי לאורך כל תקופת ההתקשרות עימה.

רץ ברשת:

יורם קראוס – על העקרונות המשותפים בין טיפוס הרים לעולם העסקים

יורם קראוס – ערוץ יוטיוב

מכיסא המנכ"ל אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה – כתבה על יורם קראוס

יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים

יורם קראוס בסיפור מסע אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה

יורם קראוס מספר על הקשר הערכי שבין טיפוס הרים לניהול פרויקטים

קטגוריות: כללי