נסיעה לסוף שבוע בפריז או ברומא לא מחייבת תכנון יותר מדי מורכב. אבל הדברים שונים כאשר מתכננים טיול ארוך בחו"ל. הטיפים השימושיים יהפכו את הטיול שלכם לחוויה חיובית יותר, מהתחלה ועד הסוף.

רכשו לעצמכם אוצר מילים שימושי

לפני הטיול, השתדלו ללמוד אוצר מילים שימושי, בשפת היעד. לימוד אנגלית מדוברת, ספרדית למתחילים, יפנית לתיירים, כאשר תוכלו לתקשר לפחות באופן בסיסי, תגלו עולם אחר.

הכירו את התרבות המקומית ומנהגים חשובים

מלבד לימוד אנגלית מדוברת או כל שפה אחרת שתעזור לכם לשוחח עם אנשים שתפגשו בטיול הארוך, למדו קצת על התרבות המקומית. לכל מקום ישנם המנהגים המיוחדים שלו. כאשר תדעו לנהוג לפי מנהגי המקום, לא תחששו פן תעליבו ללא כוונה אזרח מקומי. חוץ מזה, תוכלו להשתלב נהדר בסביבה שבה תשהו, תטיילו או תבלו.

קחו אתכם כמה אמצעי תשלום

אם לימוד אנגלית מדוברת או מנהגים יפניים נראים לכם מובנים מאליהם, יש לפניכם עוד הרבה מאוד טיפים בנושאים חשובים לא פחות. למשל, לצורך טיול ארוך וודאו שיש עמכם כמה וכמה אמצעי תשלום. למשל, גם מזומן וגם כרטיס אשראי. אפשר להשתמש גם באפליקציות תשלום מקומיות והמחאות נוסעים.

תכננו מסלול מפורט וקחו מפה

לא נעים להתברבר בדרך, במהלך טיול ארוך או אתגרי. אם אתם יוצאים מחוץ לעיר, תמיד תכננו את המסלול היטב. וכמו כן, קחו עמכם מפה. אמנם ניווט בעזרת הסלולר בדרך כלל נוח מאוד אבל לפעמים אין קליטה. כשיש מפה ביד, אף פעם לא צריכים לחשוש ללכת לאיבוד.

היכנסו לכושר לפני שאתם יוצאים לדרך

אם הטיול הארוך כולל מסלולים ברגל, טיפוס על הרים, טרקים בנוף מרהיב, תצטרכו לאמץ הרבה את שרירי הרגלים. מומלץ, אם כן, להתכונן מראש. עוד לפני הטיסה, התחילו להכין את הגוף. מכון כושר, בריכת שחיה, מאמן כושר אישי – התחילו את הטיול כאשר הגוף שלכם מוכן למאמץ. כך החוויה תהיה הרבה יותר מוצלחת לאורך הדרך.

ערכו רשימה מפורטת של ציוד הדרוש לכם

ערכו רשימה מפורטת של כל הציוד הדרוש: בגדים, תרופות, מעילים, מטריה, מכשיר סלולה, סוללה, מטענים, מצלמה, מפה, משקפת, נעלים להליכה וכן הלאה. בטיול ארוך, קל מאוד לשכוח פריטים חיוניים, אם לא רושמים.

ארזו בצורה חסכונית במקום

בחרו תיק או מזוודה איכותית. עדיף כאלה שניתן לשאת על הגב. ולא פחות חשוב, ארזו בצורה חסכונית במקום. למשל, בגדים עדיף לאזור כשהם מגולגלים. עדיף לתרגל את האריזה מראש, כדי לוודא שהכל נכנס לתיקים שבחרתם. שימו לב למגבלות המשקל בשדות התעופה.

הזמנה מראש חוסכת לא מעט כסף

הזמנות לטיסות, אטרקציות ובתי מלון – כדאי לדאוג לזה מראש. גם רכבות, רכב שכור וכדומה, כך אפשר לחסוך לא מעט כסף. בטיול ארוך, החיסכון יכול להיות מאוד גדול. מומלץ גם לחשב מראש את תקציב הטיול לפי כל שבוע או חודש, מה שנוח לכם.

ערכת תרופות ועזרה ראשונה

הצטיידו מראש בערכת תרופות ועזרה ראשונה. תרופות לקלקול קיבה, כאבי ראש, הורדת חום, פלסטרים וכיוצא באלה, טוב שהם בהישג יד כאשר זקוקים להם. אם אתם צריכים תרופות מרשם, ודאו שאתם יוצאים מהארץ עם מלאי מספק.

ביטוח, להרגיש בטוח

וודאו שאתם יוצאים לטיול כאשר יש ברשותכם ביטוח נסיעות לחו"ל, שמכסה אתכם לכל התקופה. שימו לב שיש ביטוחים שמעניקים כיסוי מיוחד למשל לנשים בהיריון, לטיולים אתגריים ופעילויות אקסטרים. בלי ביטוח, אף פעם לא ניתן להרגיש באמת בטוח.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין
עו"ד שי פניני
עריכת דין – ויקיפדיה

שי פניני – משרד עורכי דין

קטגוריות: בלוג