היום יש לא מעט חברות המתמחות בניהול תיקי השקעות. אז איך יודעים את מי לבחור? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

מי מנהל את התיק?

אחד הדברים הכי חשובים בתהליך בחירת תיק השקעות הוא מנהל התיק חשוב לבחור במנהל תיק ישר, הגון וזמין עם ניסיון בתחום. לפני שמחליטים, מומלץ לבדוק את ההשגים של אותו מנהל בניהול התיקים בשנים האחרונות, איך הוא התמודד בעבר עם תקופות של משבר כלכלי, מה רמת הזמינות שלו ואיך אתם יכולים ליצור איתו קשר. כמובן שכימיה כאן חשובה לא פחות ואתם צריכים להרגיש בנוח לשאול את המנהל כל שאלה מקצועית שעולה לכם.

יציבות

מומלץ לבחור חברה יציבה עם ניסיון בניהול תיקי השקעות, בכל זאת מדובר בכסף שלכם. בדקו כמה שנים אותה חברה פועלת בתחום, מה הרמה של הביצועים שלה במהלך השנים, מה היקף הנכסים שברשותה החברה, האם מדובר בחברה עם שם ומוניטין טובים בתחום.

התאמת התיק לצרכים שלך

החיים הם דבר דינמי ומשתנה כל הזמן. לכן, חשוב לבדוק האם החברה מתייחסת לאותם שינויים ולצרכים שלך. התיק חייב להיות מותאם לרמת הסיכון שאתה יכול לעמוד בה, נזילות, סוג ההשקעה ועוד.

מחיר

לפני שמחליטים חשוב לבדוק את דמי הניהול שהחברה גובה, עמלות ודמי ניהול עקיפים בהתאם למכשירים הפיננסיים שיש בתיק, האם יש עמלות על קניה ומכירה ואם כן כמה, בקיצור לעשות סקר שוק מעמיק בכל מה שקשור לעמלות.

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים חברה לניהול תיקי השקעות הם הטבות מס בהתאם למכשירים הפיננסים השונים, כל כמה זמן מדווחים על שינוי אסטרטגיות ועל הבחירות השונות הקשורות לתיק.

 

קטגוריות: בלוג