התופעה שנקראת תפרחת חיתולים אצל תינוקות היא אחת התופעות הנפוצות והמוכרות ביותר החל מגיל הלידה ועד גיל שנה פחות או יותר כאשר העור רגיש במיוחד. היא מתרחשת בשל הקרבה לנוזלים בחיתול ובאה לידי ביטוי בפריחה אדמומית מגרה ומציקה באיזור הטוסיק והמפשעה. הנה חמישה טיפים שיעזרו למנוע ולטפל בבעיה. 

לא משאירים תינוק עם צרכים לזמן רב

נכון, זה לא תמיד פשוט לטפל בתינוק, במיוחד אם יש עוד ילדים ומשימות אחרות, ולא תמיד נספיק לתת לו את כל מה שהוא צריך באופן מיידי. עם זאת חשוב לדעת כי תפרחת חיתולים נגרמת לרוב לאחר זמן רב עם אותו החיתול, וכדי למנוע אותה חשוב להחליף את החתול מיד לאחר עשיית הצרכים ולא להשאיר את התינוק עם חיתול ספוג לזמן רב. 

מקלחות מרובות

אם לתינוק שלכם יש נטייה טבעית לתפרחת חיתולים, מומלץ בהחלט להקפיד על יותר ממקלחת אחת ביום. הלכלוך והזיעה המצטברים מעודדים את היווצרות התפרחת וניקיון יעזור במניעה. 

משחת החתלה

משחת החתלה איכותית למעשה יוצרת הגנה מפני הלחות, השתן והצואה שנוצרים בחיתול, עוזרת גם במניעה וגם מזרזת את ההקלה והריפוי של תפרחת קיימת. ניתן למרוח משחת בפנטן.

שימוש בשמן אמבט טיפולי

טיפ חשוב להורים לתינוקות שסובלים מתפרחת חיתולים על בסיס קבוע ובעוצמות גבוהות. שמן טיפולי איכותי לאמבט יביא להקלה על העור על ידי יצירת שכבה שומנית המגנה על העור הפגוע. עם ההחתלה מומלץ להשתמש במשחת בפנטן.

חיתול בגודל מתאים

וודאו בכל שלב כי החיתולים שאתם קונים לתינוק מתאימים לגיל שלהם. חיתול קטן מדי לא יאפשר לבד לנשום, ילחץ על העור ויעודד היווצרות תפרחת חיתולים. 

בשורה התחתונה, תופעה בהחלט לא נעימה עבור התינוקות וההורים, אך כזו שבהחלט ניתן לטפל בה ולמנוע אותה מראש. 

קטגוריות: בלוג