האם נפצעתם, או קיבלתם פגיעה במהלך השירות הצבאי? אם פגיעה זו פוגעת באיכות חייכם, אתם זכאים להוציא אחוזי נכות, ולקבל סל הטבות שונות מהמדינה. הטבות, שיסייעו לכם להשתלב בחיים האזרחיים, למרות הפגיעה. הוצאת אחוזי הנכות וההטבות, אינה נעשית בקלות. יש הרבה בירוקרטיה, שתקשה עליכם בדרך.

מי יכול לסייע לכם להתגבר על הבירוקרטיה בדרך לקבלת ההטבות?

האם תוכלו לקבל עזרה, על מנת שתוכלו להתקבל על כל מכשולי הבירוקרטיה, ולקבל את ההטבות מהמדינה? בהחלט. את התהליך, לא כדאי לבצע לבד. מומלץ, לקחת עורך דין מיוחד, המומחה בכל מה שקשור במערכת הביטחון. מומלץ לכם לשכור שירותיו של עורך דין משרד הביטחון. כך, תקבלו ליווי משפטי צמוד, לאורך כל תהליך הגשת הבקשה. תקבלו ליווי בוועדות של ביטוח לאומי, וכן בוועדות הצבאיות.

מהם זכויות נכי צה"ל?

נכי צה"ל, זכאים לזכויות רבות, כאשר הם מוכרים כנכי צה"ל, ועוברים אל אגף השיקום. אילו זכויות הם מקבלים?

  • תגמולים ומענקים- אגף השיקום של צה"ל, נותן תגמולים ומענקים שונים. סכום התגמולים, נקבע לפי דרגת הנכות, אותה קיבל החייל המשתחרר.
  • סיוע בדמי שכירות- אגף השיקום של צה"ל, נותן השתתפות בתשלומי שכר דירה, לנכי צה"ל. בנוסף, מחלקת השיקום, נותנת גם הלוואות שונות, עבור דיור. במקרים מסויימים, דואג הצבא לדירות שכורות עבור נכי צה"ל.
  • לינה במלון וטיפולי ספא- צה"ל, רוצה לסייע לנפגעים בשירות הצבאי לשקם את הבריאות. לכן, צה"ל מממן לילה בבית מלון, ו3 טיפולי ספא במהלך הנופש.
  • רכב רפואי- נכי צה"ל, אשר נקבע להם 50% נכות, או נכי צה"ל בעלי 30% נכות בגלל בעיות אורתופדיות, זכאים לקבל מהמדינה רכב ניידות רפואי.
  • תו חנייה לנכה- נכי צה"ל זכאים להוציא תו חנייה לנכה.

גם משפחות שכולות יכולות לתבוע את משרד הביטחון.

גם משפחות שכולות, יכולות להגיש תביעת פיצויים, נגד משרד הביטחון. אולם, חשוב שהתביעה לא תיעשה לבד. חשוב, שלמשפחות יהיה מייצג מומחה משרד הביטחון, שייטפל בהגשת התביעה. לא רק משפחות שכולות של חללי צה"ל, יכולות להגיש תביעה. גם משפחות של נפגעי טרור, יכולות להגיש תביעות פיצויים, מול משרד הביטחון.

האם אתה שוטר ונפצעת במסגרת מילוי תפקידך?

גם לשוטרים שנפצעו במהלך תפקידם, מגיע את הזכויות, המגיעות לנכי צה"ל. הכרת אחוזי הנכות, נעשית בביטוח לאומי. את תביעת הפיצויים, מגיש השוטר מול משרד הביטחון. אם תביעתו של השוטר נדחתה, אך מצבו החמיר, מומלץ באמצעות ליווי משפטי של עורך דין, להגיש תביעה מחודשת.

מי עוד זכאים לזכויות על נכות במהלך שירות בטחוני?

גם סוהרים בשב"ס שנפצעו במהלך עבודתם, סוכני שב"כ, ועובדים נוספים בשב"כ, סוכני מוסד שנפגעו במהלך עבודתם בחו"ל, זכאים לשורת ההטבות שנותן אגף השיקום של משרד הביטחון. על מגיש הבקשה, להגיש את הבקשה, בתוך 3 שנים מהיום בו השתחרר.

קטגוריות: בלוג