בעזרת מיתוג שממבוצע נכון, אפשר למנף מהר מאוד גם עסקים חדשים שנפתחו השנה באור יהודה. השאלה היא כמובן, איך לבצע את המיתוג בצורה הכי נכונה. המדריך שלהלן יעזור לכם בכך.

חשוב להבין מי אתם ומה החזון שלכם

לא מומלץ לרוץ לגרפיקאי ולהזמין איזשהו לוגו או מודעת פרסומת שתנסה לבנות מיתוג יש מאין. זה בהחלט לא מה שאפשר לכנותו מיתוג אישי במיטבו. לפני הכל, חשוב לכם להבין עד הסוף מי אתם מבחינה עסקית ומה החזון שלכם.

מיתוג הוא בעצם הדרך לבנות את הזהות כפי שתשתקף עבורכם וגם עבור הלקוחות. אך כדי לעשות זאת בהצלחה, אתם חייבים להחליט איזה מן סוג של עסק אתם באמת. כדאי לא להסתפק בהגדרה כללית כמו אני עסק שרוצה להרוויח כסף. לא זה מה שיכול לבנות מותג חזק. גם לא מספיק לומר, נניח שאנחנו עסק שמוכר מכשירי כתיבה. כדאי להגדיר משהו יותר ממוקד ולהדגיש תועלות שמדברות ללקוחות. למשל עסק יכול להגדיר את עצמו כמקום שבו הלקוח ימצא תמיד מכשירי כתיבה מעולים לתלמיד ולמשרד.  חשוב לציין שהזהות העסקית יכולה להיות קרובה לרוחו של היזם ובעל העסק אך היא יכולה להיות גם שונה, במידת מה.

מיהו הקהל שאליו פונים

אחרי שלעסק יש הגדרה וחזון, אפשר להתמקד בקהל היעד. לפעמים, השלב הזה הולך ביחד עם השלב הראשון. מיתוג אישי רואה מול העיניים את הלקוחות. מיהם, בעצם. מה חשוב להם. מה הם מחפשים אצל עסקים דומים. עד כמה חשובה להם חווית הקניה. האם הם מעדיפים עולם מושגים צעיר או שמדובר בקהל יעד וותיק, מיושב. לא רק גיל או מצב סוציואקונומי חשובים. זה המקום שבו מחליטים האם פונים לקהל יעד שמגיע מהסביבה הקרובה אל העסק או שקהל היעד מגיע מרחוק יותר (או בכלל מהאינטרנט). כאשר לעסק יש זהות מובחנת וידוע מיהו קהל היעד, אפשר להתחיל לבנות מיתוג מבוסס. כזה שמרגיש אמיתי, כי הוא באמת אמיתי.

לתרגם ערכים למיתוג

מאוד עוזר, כאשר רוצים לבנות מיתוג אישי חזק, לתרגם ערכים שהלקוח יכול להזדהות איתם, למותג. ערכים לדוגמא יכולים לכלול חדשנות. ערך חשוב מסוג אחר הינו הקשבה ללקוח. ערך של מסורת וותק בדרך כלל פחות יתאים לעסק חדש, אבל ערך של מקצועיות בהחלט יכול לבוא בחשבון. אפשר בהחלט לשלב במיתוג כמה וכמה ערכים, בתנאי שהם באמת הולמים ולא מתנגשים האחד בשני. עסק באור יהודה שימתג את עצמו השנה בתור עסק לצעירים, לא יכול למתג את עצמו במקביל גם כעסק לבני גיל הזהב. מובן, שישנם עסקים שפונים לכמה טווחי גילאים, ואז ערך אפשרי יוכל להיות התאמה אישית לכל לקוח, לפי גיל והעדפה אישית.

השקעה שנושאת פירות לאורך זמן

מיתוג של עסק חדש דורש תקציב. אך אפשר בהחלט למתג גם עסקים חדשים שאינם יכולים להעמיד תקציב גדול כאשר מוצאים פרסומאים המתמחים במיתוג עסקים קטנים. נסו להגדיר סדרי עדיפויות והקצו חלק מעוגת הפרסום למיתוג. קחו בחשבון שהשקעה במיתוג לא דורשת מכם להשקיע בכל חודש את אותו הסכום. זו השקעה חד פעמית כאשר רק לעיתים רחוקות צריכים להשקיע במתיחת מותג או מיתוג מחדש.

אם אתם מגיעים למשרד פרסום או למומחה מיתוג כאשר יש לכם אסטרטגיה שיווק שהכנתם או שאתם כבר הגדרתם את הערכים החשובים לכם ויודעים פחות או יותר לאילו לקוחות אתם פונים, ניתן לגשת די מהר לעבודה ואפילו לחסוך בהוצאות. עיצוב לוגו, סלוגן, פליירים, דפי נחיתה, כרטיסי ביקור ואתר אינטרנט יאפשרו לעסק החדש שלכם באור יהודה להתקדם מהר יותר.

קטגוריות: כללי