בעוד יש דברים שנשארים אותו הדבר, דברים קבועים, יש דברים שמשתנים עם השנים ולכן צריך להתאים אותם לצרכים שלנו. מרבית הישראלים לא קונים רכב יד ראשונה ולכן גם כאשר אנחנו עוסקים בקניית רכב חדש, לרוב מדובר ברכב יד שנייה או רכב מליסינג.

אז מאיפה מתחילים בתהליך של קניית רכב?

  1. מתחילים בארנק -בין אם בחרתם לרכוש רכב חדש לגמרי ובין אם החלטתם ללכת על עסקת יד שנייה משתלמת במיוחד, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להגדיר תקציב. התקציב עושה לנו סדר.
  2. סטטוס- האם אתם אנשי משפחה עם שלושה או ארבעה ילדים או רווקים שגרים ממש בלב ליבה של העיר? אם יש לכם משפחה שני הדברים הכי חשובים בבחירת הרכב הם נוחות ובטיחות אך אם לרוב אתם נוסעים לבד נסיעות קצרות בתוך העיר, חפשו רכב קטן וחסכוני. כמובן שיש להתייחס גם לסגנון החיים שלכם – האם כל מה שאתם עושים סובב סביב הילדים- לוקחים ומחזירים אותם ממסגרות וחוגים, אז אולי תצטרכו רכב מרווח או אולי כל שבת שניה אתם יוצאים לקמפינג עם החברים שבשכונה ואז שווה להשקיע ברכב מרווח עם תא מטען גדול.
  3. הוצאות נוספות-כשרוכשים רכב חדש, יש להתייחס לא רק לרכב עצמו אלא להוצאות נלוות כמו דלק, ביטוחים, אגרות רישוי,הוצאות מוסך ועוד. את כל אלה יש לקחת בחשבון כאשר קונים רכב חדש ולבחון את צריכת הדלק, האם מדובר ברכב בנזין, סולר, אוטומטי או ידני, רכב רגיל, חשמלי או משולב.
  4. מסלול נסיעה ממוצע – עוד משהו שיעזור לכם בתהליך הקנייה. אםאתם נוסעים לרוב בתוך העיר ומחפשים המון חניה, שובחפשו רכב קומפקטי אך אם אתם גרים מחוץ לעיר ונוסעים נסיעות בינעירוניות ארוכות ואין לכם בעיה של חניה, קנו רכב משפחתי.
קטגוריות: כללי