אם תתנהלו נכון, תוכלו לקדם את העסק החדש שלכם בצורה טובה גם אם אין לכם ניסיון רב בעסקים או שיווק. תושבי העיר ובעלי עסקים: פתחתם עסק באור יהודה? אלה הצעדים שחשוב שתנקטו בהם מרגע הקמתו, בשביל להתנהל נכון.

מתגו את העסק כראוי

צרו לעסק זהות שאתם תרגישו איתה בנוח והלקוחות ירגישו שהם מגיעים לעסק מיוחד, לא כמו כולם. ומיתוג זה לא רק בלוגו. הכניסו אותו לכל דבר שמייצג אתכם. מיתוג יכול להופיע בשלט, במודעת פרסומת, אפילו כאשר תוציאו קבלה או הפקת חשבוניות, דאגו שיהיה שם הלוגו שלכם. מיתוג נכון יכלול כחלק מהעניין גם את כל דרכי יצירת הקשר שאפשר להשיג אתכם. כתובת, מספר טלפון נייד, כתובת מייל, פייסבוק וכו'. חשוב שללקוח יהיה כיף להגיע אליכם ושתהיו זמינים עבורו בכמה שיותר ערוצים.

הטמיעו פתרונות חדישים

כבר מתחילת הדרך, כדאי להטמיע פתרונות חדישים שיעזרו לכם מכל הבחינות. למשל, בהנהלת חשבונות או הפקת חשבוניות, פעלו עם תוכנות אונליין וחשבוניות ירוקות. במקום שלט פשוט ומיושן, התקינו לעסק שלט מואר או דיגיטלי. אפשר גם למצוא מיני אפליקציות חדשניות שיכולות תמיד לעזור לכם להתייעל. אפליקציות לניהול זמן למשל או תזכורות חכמות כך שלא תאחרו לפגישות חשובות.

הקצו מחשבה ומשאבים לפרסום נכון

כל דבר יכול לשמש אתם לצרכי פרסום טוב, אם רק חושבים עליו כאל כזה. למשל, אפילו הפקת חשבוניות תפרסם אתכם, כאשר אתם מדפיסים לוגו או מצרפים סלוגן על החשבונית או הקבלה או על תעודת המשלוח. השתדלו לפרסם את העסק בערוצים שונים, למשל בפייסבוק, בגוגל, בפליירים. יש עסקים שכדאי להם להשקיע בשלטי חוצות ואפשר גם להזמין פתרונות הצללה עם שם העסק מובלט ובגדול. פרסום כיום כולל במידה רבה גם קידום אתרים ואם עדיין אין לכם אתר, דאגו להקים אתר. אפילו בלי הוצאות כמעט, אפשר להעלות פוסטים וסטוריז' שיוסיפו מודעות ציבורית לעסק שלכם.

היו מחוברים ללקוחות

הקפידו מהרגע הראשון להיות תמיד מחוברים ללקוחות. חלק מהעניין זהו שירות לקוחות מעולה, אבל גם יותר מזה. קבלו לקוחות במאור פנים ואם משהו לא משביע רצון, בררו מה הפריע. בררו תמיד עם הלקוחות האם חסר להם משהו והאם אפשר להציע להם משהו נוסף. מומחי שיווק מדגישים את הרעיון האפסייל, כלומר למכור יותר ללקוחות. זה בהחלט עובד, אך מרגיש הכי נכון אם מציעים ללקוח מוצר או שירות שבאמת נחוצים ומועילים. זכרו תמיד כי כאשר אתם מחוברים ללקוחות שלכם, הם ירגישו יותר מחויבות ותיווצר נאמנות.

היעזרו באחרים כדי להצליח יותר

אם אתם מעסיקים עובדים, נהלו יחסי עבודה מקדמים, אווירה חיובית בונה וגם למדו לבזר סמכויות. כך תוכלו להשקיע יותר בניהול ולא תרגישו שחוקים כעבור זמן קצר. עובד שמרגיש שסומכים עליו נותן יותר. כמובן שלשלם כך יש למצוא עובדים מוצלחים. אך גם אם אתם עסק של איש אחד, תוכלו לשתף אחרים כדי להשיג יותר. ראו בספקים או נותני שירות שלכם שותפים להצלחה.

המשיכו להשתפר, תמיד

מתחילת הדרך תמיד תגיעו עם רצון ללמוד, להשתפר, להצליח יותר. מי שמגיע בגישה כזאת ייהנה יותר ובאותו הזמן, העסק ימשיך להשתפר ולגדול. חשבו תמיד אילו מוצרים נוספים אפשר למכור. אם העסק שלכם מציע שירות מקצועי, הקפידו להישאר מעודכנים בתחום שבו אתם עוסקים וזה לא משנה אם מדובר בהכנת עוגות לאירועים, שירותי צילום, ייעוץ מס או עיצוב גרפי. איש מקצוע מעודכן קונה לעצמו שם ואין תחליף לקידום בצורה של "חבר מביא חבר".

קטגוריות: כללי