נכון, ישנם מאות סוגים של קפה בעולם ואולי אפילו יותר, אבל אין ספק בכלל כי הסוגים המוכרים ביותר הם הסוגים שנקראים ערביקה ורובוסטה והיום כמעט כולנו שותים אותם באופן קבוע, במיוחד אם יש לנו מכונת קפה בבית וזה אפילו לא משנה אם אנחנו שותים עם קפה טחון או עם קפסולות קפה מוכנות. בואו נכיר קצת יותר לעומק את שני הסוגים הנפלאים האלה שכולנו אוהבים.

ערביקה

נתחיל עם הערביקה, זן שתופס נתח שך מעל ל-60 אחוז מייצור הקפה העולמי. המוצא שלו הוא הרי תימן וחצי האי ערב ומגדלים אותו גם באתיופיה וסודן. הוא התגלה בשנת 1753 וטעמו מוגדר כמתוק חריף עם רמז מעט פירותי. ערביקה הוא קפה עדין שזקוק לאקלים טרופי מוצל ולח כדי לשגשג ולהגיע למצב אופטימלי. השימוש בערביקה נפוץ במיוחד בבתי קפה וזה קפה איכותי ועשיר בהחלט.

רובוסטה

זן הרובוסטה מהווה כשליש פחות או יותר מכלל ייצור הקפה העולמי. המוצא שלו הוא במדינות שונות לרבות ויאטנם, אפריקה, ברזיל והודו. הוא זן צעיר יותר שהתגלה כמאה שנה אחרי הערביקה. טעם הפולים הוא מריר והוא בעל קרמה עשירה בצבע אפרפר חום. סוג הקפה הזה הוא חסין יותר ועמיד בפני מזיקים וגדל גם בתנאים פחות אידיאליים בניגוד לערביקה למרות שהוא מצריך כמות גדולה יותר של מים. נפוץ במיוחד לשימוש בתערובות קפה ובסוגים רבים של קפסולות קפה.

לסיכום

קפה הערביקה נחשב בגדול לקפה איכותי, עשיר ויקר יותר בעוד הרובוסטה נחשב לעממי ופשוט יותר. עם זאת מדובר בשני זנים נהדרים וחובבי הקפה מעריכים במידה שווה את שניהם ברוב המקרים. אם כך כל מה שנשאר זה להכין כוס קפה ולהחליט איזה סוג אנחנו הכי מעדיפים.   

 

מרחבי הרשת:

מטרנה – כתבה באתר מאקו

גלקסי s24 – באתר פלאפון

סיבים אופטיים מבית יס

קטגוריות: בלוג