לכל יזם המחליט לצאת לעצמאות כלכלית וחושב על פתיחת עסק קטן משלו בעיר ובכלל, עומדת דרך מאתגרת ובעלת פוטנציאל עסקי לא קטן אך יחד עם זאת גם לא מעט קשים ומכשולים בדרכו למעלה. הידיעות על עסקים קטנים ובינוניים שאינם מצליחים לשרוד את שנת חייהם הראשונה אינם בהכרח תורמים למורל הגבוהה אך יש גם לא מעט עסקי יזמות שקמו, התפתחו והתרחבו לעסקים מבוססים ומצליחים. לעזרתם עומדים כיום גופים עסקיים המציעים מכלול שירותים לעסק תחת בית אב אחד וכוללים ייעוץ מקצועי, שירותי ערך מוסף והשכלה עסקית נדרשת. להלן מספר מרכיבים חיוניים שיתרמו לכל בעל עסק בתחילת דרכו ויש לקחת אותם בחשבון:

פתיחת עסק – אנשים טובים באמצע הדרך

ייעוץ וליווי מקצועי אינם חיוניים רק לשלב של פתיחת עסק אלא עוד בשלב ההתחלתי טרום פתיחתו. על מנת ליהנות ממכלול הכלים והידע הנדרש לצורך בניית תכנית עסקית מוגדרת המציגה הצורה מפורטת את פעילות העסק המתוכננת ואת מצב השוק והמתחרים הבולטים ולקבל מידע אודות צעדים בירוקראטיים נדרשים וגם פתרונות מימון כמו הלוואות ואיתור משקיעים פוטנציאליים, כדאי להיעזר לאורך כל הדרך ביועץ או מאמן עסקי. ייעוץ מקצועי עסקי אחד על אחד כולל כאמור את בניית התכנית העסקית שהינה חיונית ומהווה בסיס להצלחת העסק וגם הגדרת יעדים ומטרות עסקיים מדידים במועדים ריאליים. כמו כן, גם שיפור חסמים אישיים המקשים על התקדמות ומימוש הפוטנציאל העסקי (מלאכתו של המאמן) והכוונה מקצועית הנדרשת לצורך שלב ההקמה. יש להבחין בין פעילותו המקצועית של המאמן אל מול היועץ. בעוד שיועץ עסקי בוחן את הכדאיות הכלכלית של העסק ומכוון ולגבי הצעדים הבירוקראטיים הנדרשים, פעילות המאמן יוצאת מתוך ההנחה כי לבעל העסק יש את המידע הנדרש לשלב ההקמה וחלקו בכוח מתייחס לפיתוח יכולותיו האישיות ומתן כלים להכוונה במצב של חוסר בהירות וכיוון.

מכלול שירותים לעסק תחת בית אב אחד

כאמור, כיום גופים עסקיים מציעים מכלול שירותים ליזמים ולבעלי עסקים בתחילת דרכם ולאורך כל חיי העסק. שירותים אלה כוללים הכשרות מקצועיות בעולם העסקים, לרבות קורסי ניהול ויזמות ועד קורסים מקצועיים המקנים כלים וידע מקצועי כמו קורס הפקת אירועים, מסחר בינלאומי ואחרים. כמו כן, הם גם מעמידים יועצים מקצועיים מומלצים בתחומים עסקיים, משפטיים ופיננסיים לצורך ליווי מקצועי של הפעילות ושירותי ערך מוסף בתחומים עסקיים שונים. ישנם אף גופים המסייעים לבעלי עסקים המייבאים מוצרים מחו"ל ומציעים מידע מקצועי לגבי תקינה, מכס ויבוא, כמו גם שירותים שיכולים לסייע בתהליכים מהסוג. ערך מוסף משמעותי הוא ביכולתם להציע מגוון הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל, כולל הצעות מכרזים בענפים שונים על מנת למנף ולהרחיב את פעילות העסק. זו הפניה לדף הצעות של מכרזים בארץ ובחו"ל שיוכלו לסייע בהרחבת קהל הלקוחות. בנוסף, מפגשי נטוורקטינג אף הם חיוניים לצורך פיתוח קשרים עסקיים עם בעלי עסקים אחרים וחיוניים לצורך מיתוג ופיתוח עסקי.

לסיכום, על מנת לצלוח באופן המיטבי את שלב פתיחת העסק, הכרוך בלא מעט לחצים, כדאי להגיע מצוידים עם ידע מקדים, הכוונה מקצועית וכלים רלוונטיים לצורך התנעה בטוחה וחכמה שתאפשר להפוך את הרעיון העסקי הפוטנציאלי ולעסק חי, בועט ומצליח.

עוד בנושא:

מחסן להשכרה – החברה לנכסי קיסריה