תדמיינו את הסיטואציה הבאה – אתם פוקחים את העיניים, מביטים מעבר לחלון וממולכם נשקפת גינת החלומות הפרטית שלכם. הגינה מלאה בצבעים, ריחות ומראות, ומעניקה לכם תחושת שלווה אמיתית.

עכשיו תעברו למימד המציאות ותחשבו כיצד ניתן לגרום לחלום הזה לקרום עור וגידים? האם גם אצלכם בגינה יכולה לקום לה גינת החלומות הפרטית, זו שתמיד רציתם ולא העזתם לעשות את הצעדים הראשונים להקמתה.

עיצוב גינות באור יהודה והסביבה צובר לו תאוצה ויותר ויותר בתים פרטיים נראים כאילו יצאו מקטלוג.

אם גם אתם רוצים את הפלא הזה אצלכם בגינה אז כדאי לקרוא בקפידה את השורות הבאות.

גינות פרטיות מעוצבות במרכז

איך מעצבים את הגינה שתמיד רציתם? האם אפשר לעשות את זה בעצמכם?

עיצוב גינות פרטיות דורש הבנה מעמיקה והכנה יסודית של שטח הגינה על מנת לאפשר בה צמיחה אידיאלית של פרחים, עצים וצמחיה המתאימים לאקלים ולנוף המקומי.

את זה ניתן להשיג באמצעותם של אנשי מקצוע, כגון חברות לעיצוב גינות, אדריכלי נוף מיומנים וניתן גם לעשות בעצמכם.

תושבי תל אביב, בת ים, חולון, אור יהודה והסביבה, החולמים על עיצוב גינה במרכז, כזה המתאים לנוף המקומי מחד ומבדל אותם מכל בית שכן מאידך, בוודאי ימצאו כי המלאכה אינה קלה אך בהחלט אפשרית.

ההמלצה הראשונה לתושבי המרכז היא לשלב בגינה המעוצבת נגיעות עירוניות כגון אבני כורכר וצמחי בר כגון צמח המרווה המקסים. הנגיעות הללו יחברו את הגינה לנוף האורבני, יעניקו לה מראות וצבעים עוצרי נשימה ומעל הכל חוויה גדולה לצאת אל הגינה.

צמחים נוספים שיכולים לעטר גינות מעוצבות במרכז הארץ הם הרקפות המדהימות, פרחי הכלנית הידועים לכל ואף כליל החורש. אלה מתאימים לאקלים המקומי ועמידים מאוד לעונות השנה. כמובן כי יש צורך בתחזוקה מתאימה ושתילה של כל צמח במקום המתאים לו.

סוג ואופי הגינה הם תוצר של עיצוב גינות

פעמים רבות אנחנו מחפשים אחר סוגים שונים של גינות כגון גינה יפנית, טרופית, ארץ ישראלית, מדברית ועוד רעיונות מקוריים של בעלי הנכס, ורוצים להביא אותם אלינו למרכז, וזוהי כמובן משימה לא פשוטה.

חשוב מאוד לציין כי סוג הגינה הוא תוצר ישיר של עבודת העיצוב והתכנון המקדימים ולא רק של שתילת צמחים העונים להגדרות הכלליות ומתאימים לאזור הגיאוגרפי.

כאשר אתם רואים בעיני רוחכם את הגינה העתידית אז כדאי לנסות ולרדת לפרטים ולחשוב מה בדיוק מגדיר אותה ככזו. האם זוהי הצמחיה בלבד, האם זוהי ההצללה והתאורה המעטרים ומספיק סגנון ייחודי או שמא השבילים והאבנים המקבלים את פנינו?

לאחר שהבנו מה אנו רואים בחזון נעבור לשלב התכנון ונבצע צעדים פרקטיים להכנת השטח. הדבר נכון גם למי שבוחר בשיפוץ גינה קיימת ולא רק בפרויקטים של עיצוב גינות.

את שלב התכנון נתחיל באמצעות סיור בגינות פרטיות במרכז או אפילו אצלכם בשכונה. קחו רעיונות והיכווחו אם מה שראיתם בחזונכם אכן מתממש במקומות אחרים.

לאחר שסיימתם לתכנן בקווים כלליים את הגינה (שיפוע, שבילים, השקייה, תאורה, צמחיה, צבעים וכד') עוברים לשלבי העיצוב הכוללים את רכישת הצמחיה המתאימה, סידור צבעים על פי תכנית המפרט וכמובן הקמה של הגינה.

אל לכם לשכוח כי גם לאחר הקמת הגינה יהיו אלמנטים הקשורים לעיצוב ולתחזוקה שוטפת, ולכן צריך לשקול כל צעד מקדים בקפידה (לדוגמה, תכנית השקייה מפורטת יכולה לחסוך עבודה עתידית וכמובן עלויות).

אם כל הנאמר לעיל מדבר אליכם ברמת התוצר אך לא ברמת העשייה אז כמובן שניתן לפנות לאנשי מקצוע שיבצעו זאת עבורכם. חשוב מאוד לבחור באדריכל נוף או חברת עיצוב גינות מומלצת שתדע לקחת את החזון שלכם ולהצמיח לו כנפיים. אל תתפשרו על פחות ממצוין וזכרו כי הגינה הפרטית שלכם תלווה אתכם לשנים הבאות.

קטגוריות: בנייה ואחזקת בית