עיצוב הפנים של בית פרטי הוא עניין לא פשוט המצריך איש מקצוע מנוסה שלא רק ישתלב בתכנון הבית, אלא יוביל אותו מהשלב הראשון. כשבונים בית פרטי יש לקחת בחשבון את אנשי המקצוע הרבים שצריכים לקחת חלק בבניית המבנה ועיצובו, למשל מעצב פנים. על כל אלו צריך "לנצח" מעצב הפנים תוך כדי הכרת כללי הבסיס המנחים את כלל המעורבים בתהליך הבנייה. לכן, רצוי שהפנייה למעצב הפנים תהיה כמה שיותר מוקדמת, עוד בשלבי התכנון הראשוניים של המבנה. על מעצב פנים לתכנן את שטח פנים הבית ומעבר ליכולת העיצובית והאסתטית, יהיה עליו להמליץ היכן יוצבו נקודות המים השונות, היכן תופענה נקודות החשמל, המעברים השונים וגודל החדרים.

כבר בעת החבירה למעצב הפנים ולאנשי המקצוע השונים, חשוב מאוד להחליט על מסגרת תקציבית לבניית הבית הפרטי. מאוד קל לחרוג ממסגרת הסכום שהקצבתם לעצמכם, לכן כדאי מאוד לתכנן את התקציב בהערכת חסר, כך יתכן מאוד שיישאר לכם תקציב בהמשך הפרויקט, בו תוכלו להשתמש לקניית רהיטים ופרטי עיצוב שונים לבית החדש. תקציב עודף משמש פעמים רבות גם לעבודות גבס שונות וחיפויים למיניהם. כדאי לציין זאת מראש בפני מעצב פנים על מנת שיסייע לכם בתכנון תקציבי שישאיר לכם מקום לשדרוגים מסוג זה ואולי אף ישאיר לכם עודף.

מעצב פנים – דגשים חשובים:

אם מדובר בבית קטן יחסית, חשוב מאוד לתכנן את עיצוב הפנים על פי המידות המדויקות של כל חלל בבית, על מנת שבהמשך יישאר מקום לריהוט ראוי בכל חדר ויתאפשר מעבר נוח בין כל חלל וחלל. כדאי מאוד לדבר עם מעצב הפנים על מוטיב חוזר עוד בשלב התכנון. המוטיב החוזר הוא השפה העיצובית שתלווה את הבית לכל אורכו ורוחבו. מוטיב זה יכול לבוא לידי ביטוי בצבע פנים הבית והחוץ, באופי הגימור (מחודד או מעוגל), בטקסטורה או בחומרי הבנייה השונים.

לבית פרטי יתרון גדול שיש לקחת בחשבון בשיחות השונות עם מעצב הפנים – החצר! אסור לשכוח שסביבת החצר, הגינה או הדשא שאתם מתכננים, חשובה מאוד ותבלו בה לא מעט. כדאי מאוד לתכנן חלונות גדולים, יציאה רחבה למרפסת, שטח מוגדר לגינה פרטית ואף שטח מתאים לגדר שתקיף את הבית.

מעצבי פנים רבים נוטים לעיתים לשכוח את אזורי האחסון בבית. זהו דגש חשוב מאוד שיש להעלות מול המעצב שבחרתם. בעלי בתים פרטיים רבים יספרו לכם שאם יש דבר אחד שהם מתחרטים עליו בעיצוב הבית הוא ההתעלמות המוחלטת שלהם מאזורי אחסון. בכל חדר בבית יש לתכנן היכן יוצב ארון הבגדים, איזה חדר ישמש למחסן והאם המעברים השונים בין החדרים מאפשרים שטח אחסון לאמצעים שונים לאחסון נעליים, כלי עבודה, כלי מטבח ואף כלי איפור והיגיינה בחדרי השירותים והמקלחת.

אז מתי לפנות למעצב פנים כשבונים בית פרטי? כמה שיותר מוקדם, כבר בשלבי התכנון המוקדמים ביותר האפשריים בתהליך הבנייה. מעצב הפנים הוא זה שיתווה את הדרך להשגת הבית שבו חפצתם ועל מנת שיוכל לעשות זאת, רצוי שלא יהיה גורם שמעורב בתהליך לפניו ועלול להגביל אותו בחשיבה העיצובית והפרקטית בדרך אל בית החלומות החדש שלכם.

בהצלחה!

 

עוד אתרים שיעניינו אותך:

קפסולות אספרסו  – מבית נספרסו
מכונות קפה – נספרסו
טיול בישראל עם שירותי השכרת רכב מבית שלמה סיקסט
השכרת רכב בירושלים – מבית שלמה סיקסט
השכרת רכב בתל אביב – שלמה סיקסט