יש מספר דרכים בהם תוכלו למכור את רכבכם בארץ או למצוא רכבים העומדים למכירה

מעוניינים למכור רכב חשמלי ולא יודעים מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? עומדות בפניכם מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה היא הדרך המוכרת שכולנו רואים בכל יום על הכבישים, והיא הדבקת מודעה לחלון הרכב. על המודעה יש לכתוב בגדול את דגם הרכב, שנה ומספר טלפון ליצירת קשר. מי שרוצה לסנן שיחות לא רציניות יכול להוסיף גם את המחיר המבוקש. בדרך זו אתם מפרסמים את הרכב בכל פעם שאתם נוסעים וגם כשהרכב עומד בחנייה. תליית מודעה על הרכב זוהי דרך מעולה לפרסם רכב למכירה לקהלים שונים, ללא עלויות, אך ישנן דרכים נוספות.

לוחות פרסום

ניתן לפרסם מכירת רכב גם בלוחות פרסום בעיתונים או באתרי אינטרנט ייעודיים. יש לוחות יד 2 גדולים המציעים חבילות פרסום במחירים אטרקטיביים וכדאי להשוות בין ההצעות ולראות במה משתלם לבחור. עם זאת, בשיטה זו ישנן שני חסרונות. החיסרון הראשון זה שהפרסום עולה כסף. החיסרון השני הוא שאנשים צריכים להיכנס אליהם באופן אקטיבי כדי לחפש רכב לקנייה, אחרת הם לא ייחשפו להודעה שלכם.

חברות השכרה וליסינג

בחברות ההשכרה והליסינג ניתן למצוא כיום רכבים למכירה בתנאים אטרקטיביים. ייתכן ושווה לבדוק האם תוכלו למכור את רכבכם לחברה כזו, וכך לא תצטרכו להתעסק עם הפניות הרבות של קונים פוטנציאליים. לעתים, מכירת הרכב לחברה כזו יהיה חלק מחבילת שדרוג. כלומר, בתמורה לרכב שלכם ובתוספת תשלום, תוכלו להתחדש ברכב מתקדם בתנאי ליסינג מיוחדים.

מגרשי מכוניות

מגרשי מכוניות מיועדים בעיקר למי שמחזיק ברכב ישן ולא מעוניין להתעסק עם מכירתו מסיבות שונות. זה יכול להיות בשל ערך נמוך של הרכב שאינו מצדיק את השקעת הזמן בפרסום ומענה לטלפונים, זה יכול להיות רכב שעבר תאונת דרכים ונגרם לו נזק חמור וגם במקרים של רכבים שקיבלו הנחיה להורדה מהכביש. במצבים כאלו סביר להניח שלא תקבלו תמורה גבוהה לרכב, אך עדיין תוכלו להרוויח כמה מאות או אלפי שקלים באמצעות מכירת הרכב למגרש מכוניות. במגרשים אלו יכולים לגרוט את הרכב לצורך מחזור רכיבי המתכת, או להשתמש בחלקי הרכב התקינים לצורך מכירת חלפים.

ומה לגבי קניית רכב?

אם אתם מחפשים למצוא רכב העומד למכירה, כדאי להתרחק ממגרשי מכוניות ולהתמקד בשלושת הדרכים האחרות, אך יש גם דרך נוספת והיא לקנות רכב חדש ישירות מהיצרן או היבואן. עם זאת, דרך זו מתאימה רק למי שיש ברשותו את הסכום הנדרש לקניית רכב חדש. מי שאין לו סכומים כאלו ועדיין מעוניין ברכב חדש, יכול לפנות לחברת ליסינג ולקבל את אחד הדגמים המבוקשים ביותר בפרישת תשלומים לאורך שנתיים או שלוש.

בכל חודש תצטרכו לשלם סכום כספי מסוים, ובתום תקופת ההשכרה תוכלו לבחור בין קניית הרכב בו נסעתם לבין שדרוג לדגם חדש יותר.

מרחבי הרשת:
שי פניני – משרד עורכי דין
עו"ד שי פניני – מומחה משפט מסחרי