כל אחד ואחת מאיתנו מודע ומרגיש את עליית המחירים בתחום הנדל"ן. עלייה זו גורמת לאנשים רבים להתחיל לחשוב אולי כדאי להם למכור את הדירה או ליהפך, אולי כדאי להם להמשיך לחיות בדירה ולחכות שערכה יעלה? כל התשובות לשאלות אלו במאמר לפניכם:

באופן טבעי כל אחד מאיתנו רוצה תמיד להשתפר ולשדרג את אורח החיים שלו. שדרוג זה יכול לבוא ליידי ביטוי ברכישת דירה, בקבלה לעבודה חדשה, מעבר למקום מגורים חדש וכדומה. אז איך נדע מהו המהלך הטוב ביותר בשבלנו? המשיכו לקרוא.

האם כדאי למכור את הדירה?

שאלה זו מעסיקה הרבה אנשים, במיוחד בתקופה זו המאופיינת בעלייה של מחירים בתחום הנדלן. אנשים רבים בטוחים שהם ימכרו את הדירה שלהם והם יוכלו להרוויח הון גבוה מהעסקה. בפועל, כאשר מגיעים ובוחנים את הדברים יכולים לקבל תמונת מצב שונה ממה שחשבנו – זו בדיוק הסיבה שמומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין או איש מקצוע אחר טרם קבלת ההחלטה.

מקרים רבים, בהם בעלי דירה בטוחים שמכירת הדירה תניב סכום יפה, מתגלים כלא מדויקים או שונים לחלוטין. בהרבה מקרים מכירה או עסקה חדשה של דירה כרוכה בחובות מס, תשלומים נוספים,עלויות נלוות ובשורה התחתונה סכומים לא צפויים – במקרים כאלו, שווה לבחון פעם נוספת את האופציה של מכירת הדירה. במקרים כאלו מכירת הדירה אינה משתלמת מאחר והבעלים יצטרכו לשלם סכום נוסף בעת העסקה – דבר הממעיט את שווי העסקה כולה.

רק לאחר שכלול המרכיבים תוכל לקבל תמונה אמיתית לכוח הקנייה שלך!

עקב מצבים אלו, אנשים רבים מעדיפים להישאר בדירה שלהם ולהמשיך לגור בה. אך חשוב לזכור כי קיימת גם אופציה של שיפור דיור קיים. אז איך נעריך את הכדאיות של שיפוץ ושדרוג הבית הקיים? גם לזה יש נוסחה מנצחת.

הערכת שיפור דיור קיים

קיימים שלבים המומלץ לעבור אותם בשביל לקבל מושג לכדאיות השיפוץ:

  1. הערכת שווי הנכס הקיים– בשלב זה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שונים על מנת לקבל שווי ערך לדירה הנוכחית.
  2. מיסוי מקרקעין – שלב זה מחייב ליווי של עו"ד מקרקעין אשר בודק האם קיים היטל השבחה על הנכס, דירות נפוצות ומהי חובת המס על בעל הנכס.
  3. השוואה – לאחר שיש לנו את התמונה הכוללת של כלל התשלומים נוכל לעשות השוואה ולראות מהו הסכום שנוכל להרשות לעצמנו.
  4. הוצאה לפועל של התכוניות – לאחר שיש לנו את כל הנתונים והתייעצנו עם אנשי מקצוע שונים בתחום נוכל להוציא לפועל את התוכנית של שיפוץ הדירה ושיפור הדיור הקיים.

לסיכום

בעת עסקאות בתחום הנדלן חשוב לבדוק ולראות את כל התמונה של התשלומים עבור הנכס ושינוי שלו. זכרו, בכל עסקה של דירה או נכס יש תשלומים נילווים שלא מצפים או לא שמים לב אליהם ולכן חשוב לבדוק הכל כמה שיותר.

קטגוריות: בלוג