אחת לכמה שנים, אנו עומדים לפני החלטה חשובה – קניית רכב חדש. כשאנחנו אומרים חדש, הכוונה לרכב יד שנייה או רכב מליסינג, שכן היום אחוז גבוה מהישראלים בוחרים שלא לקנות מה שנקרא ”רכב מהניילונים“ משום שאנו מאבדים אחוז גבוה מהשווי שלו כבר בשנה הראשונה. לכן, רובנו בוחרים לרכוש רכב מיד שנייה או רכב מחברת ליסינג שנמצא כמה שנים על הכביש אבל במצב טוב. אז מה צריך לבדוק לפני שמחליפים את הרכב הישן בחדש?

  1. בדיקה ממכון – אמנם מדובר בבדיקה שעולה כמו מאות שקלים, אך האמת היא שהשקעה זו תחסוך לנו הרבה מאוד כסף, זמן במוסכים, כאבי ראש ועוגמת נפש. מומלץ מאוד שלא להסתמך על כל מיני חברים, מוסכניקים שאתם מכירים או אנשים שטוענים כי הם מבינים ברכבים, אלא לבצע את הבדיקה במכון שבודק שהרכב אכן תקין ובטיחותי לנסיעה, הרכב לא סובל מבלאי, הרכב לא עבר תאונה קשה שפגעה בו מבחינה מכנית.
  2. בדיקה שלכם – בנוסף, חשוב לבצע בדיקה או יותר נכון סוג של סקר שוק על הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש. מומלץ לבדוק כמה כסף הרכב מאבד משוויו בכל שנה, לבדוק את צריכת הדלק של הרכב ועד כמה הוא חסכוני, לוודא שהרכב אותו אתם רוכשים אכן תואם את הצרכים של ושל בני משפחתכם. שהרכב מתאים מבחינת הגודל, שהוא תואם את כסא הבטיחות שיש לכם לילדים ולא משאיר מעט מדי מקום מאחור ועוד כל מיני מאפיינים כאלה…
  3. פלסטיקה ומראה חיצוני – בנוסף, שווה לבדוק את הרכב מבחינת הנראות שלו. שכל חלקי הפלסטיק במקום, שהווישרים עובדים כמו שצריך, שכל החשמל של הרכב פועל בצורה טובה: חלונות, מזגן, אורות ועוד…
  4. נסיעת מבחן – אל תוותרו על נסיעת מבחן בה תבחנו את המסוגלות של הרכב והביצועים שלו על הכביש, את אחיזת הרכב על הכביש הצמיגים והנוחות שלכם בתוך הרכב.
קטגוריות: בלוג