בעידן שלנו, מי שירצה להתחבר לשירות טלוויזיה כזה או אחר יצטרך לבחור בין השכרה של ממיר או סטרימר מחברת התקשורת או לבחור דווקא לרכוש סטרימר באופן עצמאי. רבים חושבים כי הממיר שנמצא איתנו עוד מאז שידורי הכבלים והלווין והסטרימר של ימינו אלו דברים זהים, אבל האמת היא שיש ביניהם כמה הבדלים מהותיים. בואו נגע בכולם.

מה זה סטרימר?

סטרימר הוא בעצם מכשיר שמסוגל לבצע סטרימינג – שידור ישיר או מוקלט המועבר משרת חיצוני. אלו יכולים להיות משחקי ספורט, סרטים, סדרות וכל סוג אחר של תוכן למעשה. מעבר לכך ניתן להתקין על סטרימר שירותים נוספים – אפליקציות תכנים, משחקים, תחנות רדיו וכן הלאה. הסטרימר מחובר לרשת האינטרנט והשידורים מועברים לטלוויזיה או למסך אליו נחבר את המכשיר. סטרימר יכול להיות שייך לחברת התקשורת או פרטי משלנו ממש כמו ראוטרים כיום.

מה זה ממיר?

ממיר הוא בעצם מכשיר של חברות התקשורת המאפשר שידורי טלוויזיה. חלק מהממירים הם בעלי תכונות דומות כמו אפשרות לחיבור לאינטרנט או הקלטת תכנים.

אז מה ההבדל בין השניים?

ההבדל המהותי הוא מערכת סגורה מול מערכת פתוחה. הממיר של חברות התקשורת הוא מוצר סגור שלא ניתן לערוך בו שינויים ולא להוריד אפליקציות שונות והתכונות שלו נקבעות על ידי החברה לה הוא שייך. סטרימר הוא מכשיר יותר דינמי שאפשר גם לרכוש בעצמנו ובאמצעותו גם ניתן להפוך כל טלוויזיה רגילה לטלוויזיה חכמה.

מה עדיף?

אם אפשר עדיף ללכת על סטרימר. אם תבחרו לשכור אחד מחברת התקשורת קחו בחשבון שזה עשוי לייקר את העלות החודשית. עם זאת תוכלו בהחלט לקנות סטרימר בעצמכם (אפשר למצוא מכשיר פשוט ואיכותי באזור ה-300 שקל) ולהתקין עליו כל אפליקציה שהיא, כולל האפליקציה של חברות התקשורת עם כל הערוצים.

 

מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – חדש ב yes! אינטרנט סיבים אופטיים עד 1 ג'יגה

מטרנה – כתבה באתר מאקו

גלקסי s24 – באתר פלאפון

סיבים אופטיים מבית יס

 

 

קטגוריות: כללי