חובבי אפל המושבעים מקפידים להתעדכן תמיד בטכנולוגיות האחרונות ולרכוש את המכשירים המתקדמים ביותר של החברה, ובוודאי את הטלפונים החכמים המעולים – האייפון. עם זאת, בשנים האחרונות רבים טוענים כי ההבדלים בין הדורות השונים הם כבר פחות משמעותיים והכוונה היא במיוחד להבדלים בין סדרת אייפון 12 לסדרת אייפון 13. בואו נדבר על ההבדלים העיקריים כדי להבין אם אכן מדובר בכאלו המצדיקים רכישה של מכשיר חדש.

תצוגה

כאן אפשר לראות שאין שינוי משמעותי ושני המכשירים מצוידים בטכנולוגית Super Retina XDR ברזולוציית OLED. היתרון היחיד של האייפון 13 הוא אפשרות לבהירות מסך גבוהה יותר.

מעבד

כאן אפשר לראות הבדל משמעותי. המעבד של האייפון 13 הוא המעבד החדש והעצמתי ביוניק A15 בעוד באייפון 12 מדובר בדור הקודם. גם זיכרון ה-RAM הוא קצת יותר טוב וזה אומר בסופו של דבר ביצועים טובים יותר.

חיי סוללה

שני המכשירים אומנם מצוידים ביכולות טעינה זהות – אפשרות לטעינה חוטית W20 וטעינה אלחוטית Magsafe. עם זאת אין ספק בכלל שהסוללה של האייפון 13 היא חזקה הרבה יותר ותספיק לעד חצי יום יותר בהשוואה ל-12.

מצלמה

המצלמה באייפון 12 הייתה בשורה בהחלט נפלאה ואפל לא ממש הייתה צריכה לעשות שינוי עם ה-13 ובצדק.

בשורה התחתונה – על איזה כדאי ללכת?

בסוף, אם נבחן לעומק היטב את כל ההבדלים נראה כי האייפון 13 הוא אכן בשורה חדשנית ואם התקציב מאפשר אז לגמרי עדיף להצטייד באחד מהדגמים האלו. באותה נשימה חשוב להגיד שגם האייפון 12 הוא מכשיר מעולה ומומלץ, ככה שאם יש מגבלת תקציב זוהי בהחלט פשרה ראויה. המכשירים של אפל בשנים האחרונות בהחלט מספקים תמורה ראויה למחיר ושני הדגמים הנהדרים האלו מראים את זה בצורה מעולה.

מרחבי הרשת:

מטרנה – כתבה באתר מאקו

גלקסי s24 – באתר פלאפון

סיבים אופטיים מבית יס

 

קטגוריות: בלוג