כאשר אתם חושבים על בטיחות העובדים שלכם, אתם חושבים ובצדק, על ציוד הבטיחות שאתם מעניקים לכל אחד מהם ועל תקינות המתקנים שבהם הם משתמשים. יחד עם זאת, אחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על בטיחות העובדים בגובה הוא פרמטר המודעות לסכנות העבודה בגובה. בשורות הבאות נסביר מדוע ונסביר גם כיצד הדרכות עבודה בגובה פותרות עבורכם את העניין.

לי זה לא יקרה

אחת מתבניות החשיבה ההרסניות ביותר של המין האנושי היא תבנית החשיבה של "לי זה לא יקרה". תחת ההנחה הזאת יוצאים אנשים לביצוע משימות מאוד מסוכנות בתחושה מזויפת שהם בטוחים לחלוטין, כי להם הרי, זה לא יקרה. העניין הוא שמדובר בתבנית חשיבה מאוד טבעית שמתגבשת אצלנו באופן טבעי לאורך תקופות ארוכות של התנסות. כך למשל, על אף תאונות העבודה המצערות שפוקדות אותנו מעת לעת, מרבית העובדים בגובה חוזרים אל בתיהם בריאים ושלמים בתום כל יום עבודה כבר שנים ארוכות ואולי אף עשורים. במצב כזה, קל להבין מדוע אדם מתחיל להאמין שלא זה לא יקרה, אבל כולנו יודעים שמדובר בסך הכל בסטטיסטיקה ואין שום קשר בין העובדה שעד היום הכל עבר בשלום לבין זה שמחר יכולה להתרחש תאונה חס וחלילה.

מודעות להדרכות עבודה בגובה– המפתח

מודעות לסכנה היא המפתח המרכזי להתמודדות עם תבנית החשיבה של לי זה לא יקרה, ואת המודעות הזאת יש לבנות לאורך זמן ובצורה מוקפדת. המטרה שלכם היא להכניס את נושא הבטיחות כחלק אינטגרלי של העבודה המקצועית שמבצע העובד. העובד צריך להיות מודע בכל עת לסכנות שמקיפות אותו, לאופן ההתנהלות שלו בגובה ולפעולות שעליו לעשות ולהקפיד עליהן על מנת לשמור על בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו. יש צורך להזמין חברת הדרכות עבודה בגובה. ללא מודעות זו, זה לא משנה כמה ידע יש לעובד, כמה ציוד בטיחות עומד לרשותו וכמה תקינים המתקנים שבהם הוא משתמש.

הדרכות עבודה בגובה – הפתרון האולטימטיבי

בכדי להגביר את המודעות לבטיחות במקום העבודה, עליכם לעשות מספר פעולות כדוגמת מינוי אחראי בטיחות כללי ואחראי בטיחות צוותי, לתלות כמה שיותר שלטי בטיחות בכמה שיותר מיקומים כך שיהיו בכל עת מול עיניהם של העובדים, תליית שלט הוראות בטיחות בכל אזור עבודה וכן הלאה. יחד עם זאת, הדרכות עבודה בגובה הוא הכלי החשוב ביותר להעלאת המודעות ושמירתה בעוצמה הנדרשת. הדרכות אלה, ובתנאי שהן מבוצעות על ידי מדריך מוסמך ומורשה, מאפשרות לעובדים שלכם לא רק לדעת יותר על נושא הבטיחות והתמודדות עם סכנות הגובה, אלא גם לקבע במוחם את נושא הבטיחות ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מעבודתם.

הדרכות עבודה בגובה צריכות להינתן לעובדים בתדירות מסוימת שאינה ממאיסה עליהם את הנושא מחד, אך גם לא מאפשרת להם לשכוח את עניין הבטיחות מאידך. איש מקצוע העוסק בתחום זה, יוכל לבנות עבורכם תכנית הדרכות מקצועית לעניין זה.