האם נגזר על כל בעל עסק מתחיל, להשקיע מאמצים רבים בחיפוש אחר הלקוחות הראשונים? ישנה דרך סלולה להקמת עסק חדש. דרך זו, לא מתאימה לכל אחד. אולם, היא מביאה את בעל העסק להכנסות והצלחה. דרך זו, היא זכיינות. כלומר- בעל העסק משלם סכום רב לרשת ידועה, ופותח סניף.

מדוע שיטת הזכיינות מצליחה בישראל?

רשתות ועסקים רבים בישראל, מחפשים זכיינים באופן קבוע. מדוע? משום, שלמשקיעים רבים, זוהי השקעה משתלמת. ולרשתות ולעסקים- זו הזדמנות להתפתח, ולהתרחב. הישראלים, אוהבים מותגים. הם יעדיפו עסק השייך למותג, על פני עסק פרטי. זהו הסוד של זכיינות בישראל. ודרך שיטה זו, נפתחו סניף רבים של רשתות ומותגים ידועים ברחבי הארץ. אולם, כך התפתח עולם הכלכלה בישראל. שיטה זו, סייעה לעשרות אלפים להתפרנס בכבוד.

מה מקבל הזכיין בתמורה להשקעה?

הזכיין, משקיע סכום רב של כסף, אך מקבל דברים רבים. ראשית כל, הוא מקבל גב. יש לעסק פיקוח, ייעוץ, וסיוע. העסק מקבל "אבא ואמא". אבל, הזכיין מקבל עוד דברים, שלא היה מקבל, לו היה פותח עסק פרטי.

  • הכשרה וחינוך מקצועי- כל זכיין, מקבל הכשרה מהרשת איתה הוא עובד. ההכשרה, הינה ייחודית, שלא נלמדת בשום קורס. הנהלת הרשת, מלמדת את הזכיין, כיצד לנהל חנות מצליחה. כמובן- הרשת מלמדת את הזכיין, את הסודות המקצועיים הקשורים לרשת. למשל: רשת בתי קפה, תלמד את הזכיין, מהו הסד המקצועי של הקפה.
  • לקוחות- כאשר זכיין פותח סניף של רשת, הוא לא צריך להתאמץ להשיג לקוחות. לפעמים, מספיק שהוא שם שלט של המותג, וכבר ייכנסו לקוחות. וכיצד זה קורה? כי לקוחות אלו חינו זמן רב שהסניף ייפתח. וכאשר נפתח הסניף, הם יפיצו מפה לאוזן, שרשת…, פתחה סניף בסביבה שלהם.
  • מיתוג- כל בעל עסק חדש, נאלץ להשקיע רבות במיתוג. לעיתים, מדובר בהשקעה כספית של 5 ספרות. ולא תמיד, המיתוג מביא תוצאות. בזכיינות, בעל העסק לא צריך לשלם על מיתוג. הוא מקבל מיתוג מקצועי ביותר, שהושקע בו כסף רב על ידי הרשת, על ידי אנשי העיצוב והפרסום הטובים ביותר.
  • רשימת ספקים- הזכיין, לא צריך להתאמץ בלחפש ספקים עליהם יתבסס העסק. הוא מקבל רשימה מוכנה של ספקים העובדים עם הרשת.
  • פרסום- אמנם, בפרסום המקומי, מוטלת ההשקעה על הזכיין. אך, בפרסום הארצי, מופיע הסניף של הזכיין, עם שאר סניפי הרשת.

מה נדרש מהזכיין?

אחד מהדברים שיבדקו על ידי הרשתות כאשר הם במשא ומתן עם זכיין, הוא היושר. כמובן, הזכיין נדרש לחתום על תיק של חוזה ארוך ומפורט. הזכיין, חותם שהוא לא מעביר את הסודות המקצועיים שלמד, לשום עסק אחר. כמובן, הרשתות בודקות שיש לזכיין יכולת ניהולית. יכולת לנהל בצורה מאוזנת הכנסות מול הוצאות, ויכולת לנהל עובדים.

 

עוד משהו שיעניין אותך:

יורם קראוס – כתבות נבחרות
גלקסי S23 – כל מה שצריך לדעת על מכשיר הדגל מבית סמסונג
יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים

 

קטגוריות: שירותים עסקיים