חלום הבלהות של כל הורה, הוא לראות את ילדו מסתבך בעבירה פלילית. הסתבכות זו, משליכה גם על ההורים. החל מהגעה לתחנת המשטרה, ליווי לחקירות, וקנסות כדי למנוע מעצר. ואחר כך- מעצר בית בתנאים המגבילים את ההורה. איך מונע ההורה מהילד להסתבך בפלילים?

הילד כבר הסתבך? קחו עורך דין!

אם הילד כבר הסתבך בפלילים, עליכם לעשות הכל, על מנת להוציא את הילד מהתסבוכת. ככל שהילד ייצא יותר מהר מהתסבוכת, כך יגדלו הסיכויים שיחזור להיות ילד טוב וישר, וכך גם ייתנהל בהמשך חייו הבוגרים. לכן חשוב לקחת עורך דין פלילי מומלץ, שיעזור לילד לצאת מהבוץ בו הוא הסתבך. עורך הדין, יפעל לשחרורו של הילד ממעצר הבית, ובהמשך, למחיקת הרישום הפלילי.

שלב ראשון במניעת פשיעה- עם מי הילד מסתובב?

השלב הראשון עליכם אותו לעשות כדי למנוע פשיעה, הוא לבדוק עם מי הילד מסתובב. כך, תחסכו הפתעות. הילד התחבר לחברים שליליים? עשו ככל שביכולתכם, על מנת לנתק את הילד מהחברים השליליים. במקרים רבים, התחברויות אלו, גררו את הילד להצטרף למעשים פליליים שביצעו אותם חברים. הסבירו לילד שעתידו עלול להיפגע.

הציבו סינון ומעקב ברשת

 פעמים רבות, דווקא רשת האינטרנט, משמשת דרך של הנער להתחברות לחברה שליליים. קשרים פסולים רבים, נוצרו דרך הפייסבוק. לכן, שימו במחשב הביתי, תוכנות סינון ומעקב.

התקינו את האפליקציה "היכן אני נמצא"

ישנה אפליקציה מיוחדת, המאפשרת לדעת היכן האזור הפיזי בו מסתובב הילד, ומי נמצא לידו. התקינו אפליקציה זו, כדי לחסוך לכם הפתעות.

שלב שני- מלאו את זמנו של הילד בדברים חיוביים!

השלב השני והחשוב ביותר במניעת פשיעה, הוא למלא את זמנו של הילד בדברים חיוביים. מה אפשר?

  • חוגים- אין הכוונה, שעליכם לרשום את הילדים לחוגים במשך כל השבוע, אך מומלץ לרשום אותו, לפחות לחוג אחד או שניים. כך, הוא ממלא ומעשיר את זמנו, וגם מרחיב את מעגל החברים הטובים שלו.
  • התנדבות- אחד מהדברים שיכולים למלא זמנו של נער, ולהחזיר אותו למוטב, הוא התנדבות. אפשר להתנדב בבית אבות, באריזת חבילות מזון. ההתנדבות, גורמת לנער להיות טוב יותר.
  • תנועת נוער- לתנועת נוער, יש השפעה חיובית לנוער. כל המגזרים בארץ: דתיים, חילונים וחרדים, הקימו תנועות נוער. כך, יש לנער מסגרת חברתית שממלאת את זמנו בערכים. בחופשות וחגים, מבלים ביחד החניכים בתנועת הנוער.
  • מסגרות אחר הצהריים- פעמים רבות, מציעים המנהלים הקהילתיים מסגרות ערב ואחר הצהריים לנוער. מסגרות אלו, מספקות חוויה, לצד הנאה.

מומלץ למצוא לנער תיכון שממלא את אחר הצהריים.

תיכונים רבים בארץ, מסיימים בשעות כמו 5 או 6. בנוסף, יש לנער מטלות לימודיות. כאשר יש לנער מסגרת של לימודים, שיעורי בית ומבחנים, ואתם מקפידים שהנער ילך לישון מוקדם, הסיכוי שהנער יתדרדר לפשיעה, הולך ופוחת.

קטגוריות: בלוג, חינוך