אנשים רבים מוצאים את עצמם מתכונן לועדה רפואית אבל לא ממש יודעים מה הם צריכים לעשות. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לא להגיע לנקודת הנחה שבה הועדה הרפואית תתן לנו את כל מה שמגיע לנו או כל מה שאנחנו חושבים שמגיע לנו. ההנחה היסודית צריך להיות שעליי לדעת מה מגיע לי עוד לפני שאני בכלל ניגש לועדה הרפואית.

כחלק מהתכוננות לועדה רפואית, עלינו להכין את התיק הרפואי שלנו שלמעשה אמור לעזור לנו לקבל את הזכויות שמגיעות לנו על פי החוק. מאוד חשוב שיהיה לנו תיעוד מקורי של כל הבדיקות הרפואיות שעברנו בקשר לאותה בעיה ושל כל חוות הדעת רפואיות המעידות על אותה בעיה רפואית שיש לנו.

ועדה רפואית
ועדה רפואית

בנוסף, ניתן להיעזר בליווי של עורך דין המתמחה בתחום הרפואי ובזכויות בענייני עבודה, משהו שמאוד יכול להעלות את הסיכוי שלנו לקבל את התשלום שמגיע לנו.

יחד עם זאת, לאורך השנים יש כל מיני פסקי דין שנקבעו וגם השתנו עם הזמן אותם קובע בית הדין הארצי לעבודה. בית הדין תפקידו לפקח על המוסד לביטוח לאומי ומדי פעם יש הנחיה המחייבת את הועדות הרפואיות לפעול בצורה מסוימת.

בנוסף, לפני שמגיעים לועדה, לרוב נצטרך למלא כל מיני טפסים כולל טופס תביעה. אותו טופס יכול להגביל את הטענות שלכם ולכן מאוד מומלץ לחכות ולא למלא אותו באופן ישיר. קודם כל בדקו הליקויים שמהם אתם סובלים כמו לדוגמא, כאבי ברכיים, כאבי גב, מחלות כרוניות ועוג…
אספו את כל החומר הרפואי, בדקו על פי איזה סעיף המצוין בחוק קשור לליקוי או לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים ורק אז מלאו את הטופס.

לסיכום, כככל שתכינו את עצמכם יותר לועדה הרפואית כך הסיכוי שתקבלו את הזכויות שלכם יעלה.

למידע נוסף: עמוד הפייסבוק של לבנת פורן, ערוץ ה – Youtube של לבנת פורן. הקליקו על הקישור לצפייה בהרצאתה של לבנת פורן.

קטגוריות: בלוג