לפני שאתם רצים לייעוץ זוגי, יכול להיות שישנם כמה דברים שאתם יכולים אולי לבחון בעצמכם. שאלנו כמה מומחים לנושא ייעוץ זוגי מה דעתם, וביקשנו מהם לתת לנו כמה טיפים. קשר הנישואין והחיים ביחד כזוג אינם דבר פשוט. יש מי שאומרים שבני האדם בכלל לא נועדו לחיות בזוגיות אחת במשך עשרות שנים ובכל זאת, אנחנו מוצאים לא מעט זוגות שכן עושים את זה. האם הם מתאימים יותר זה לזה? האם תחומי העניין שלהם משותפים? האם הם לא השתנו מהיום שבו נפגשו? מומחים לייעוץ זוגי וטיפול זוגי אומרים שישנם לא מעט מיתוסים בנושא הנישואין. "מי שמגיעים לייעוץ זוגי או טיפול זוגי, חושבים שכל מה שסיפרו להם נכון," אמר לנו יועץ זוגיות אחד, "ושאם הם לא צופים יחד בכדורסל או לומדים לסרוג, חייבים לרוץ לטיפול זוגי. מסתבר שההפך הוא הנכון."

מי שעוסקים בזוגיות ובייעוץ זוגי או טיפול זוגי, רואים שבמשך השנים בני זוג מתפתחים לכיוונים שונים, זה נכון. אבל החוכמה היא לדעת לאפשר את זה. "למי שבאים אלי לייעוץ זוגי או לטיפול זוגי," מסיבר היועץ, "אני אומר שהגדולה של חיי נישואין היא לדעת להיות עצמך תוך כדי להיות ביחד. בטיפול זוגי אני מלמד איך בני זוג יכולים ליהנות כל אחד ממה שמעניין אותו או אותה, ועדיין לארח לחברה לבן זוג, או להיות בסביבה. במהלך טיפול זוגי, כל יועץ זוגיות יסביר לכם שזה בסדר גמור לקרוא ספר על הספה, כשבן הזוג צופה בטלוויזיה."

האם ייעוץ זוגי או טיפול זוגי הוא משהו שמתאים רק לזוגות בבעיה?

"תחזוקה של חיי זוגיות היא סוג של עבודה." מסביר יועץ הזוגיות שלנו. "זוגות נשואים הרבה שנים עברו הרבה משברים, ריבים וויכוחים, אולי אפילו בגידה. ולמרות זאת הם ביחד כי הם בחרו בכך. יכול להיות שזוגות כאלה הגיעו לייעוץ זוגי או לטיפול זוגי כשהיה להם פעם קשה והטיפול הזוגי עזר להם לעבור את המשבר. יכול להיות שהם הגיעו לייעוץ זוגי דווקא כשהיה להם טוב, והם החליטו לראות איך אפשר לעשות טוב יותר. ייעוץ זוגי או טיפול זוגי הוא בפרוש לא רק למשברים."

איך באמת מתגברים על מריבות?

"הטוב ביותר, עוד לפני שחושבים על ייעוץ זוגי, הוא לישון על הריב. בניגוד למיתוס, לא חייבים לפתור הכל ועכשיו או לפני השינה. בטיפול זוגי או בייעוץ זוגי, אנחנו מסבירים שאפשר לישון על המריבה. בבוקר קמים מפויסים, שקטים ונינוחים יותר. הריב נראה רחוק והסיבה לא שם. בייעוץ זוגי מתגלה שהמטופלים בכלל לא זוכרים על מה התחילו לריב וגרוע מזה, גם כשהם זוכרים, אחרי מנוחה טובה הסיבה נראית טפשית לחלוטין. ככה זה בטיפול זוגי."

קטגוריות: בלוג, בריאות, טיפוח