תפרחת חיתולים היא אחד המצבים הרפואיים הנפוצים ביותר אצל תינוקות, במיוחד בשנה הראשונה לחיים. מדובר למעשה על גירוי ואדמומיות בעור הנוצרת כתוצאה מהלחות שנגרמת בשל ההפרשות באיזור של החיתול, במיוחד באיזור הישבן, הירכיים הפנימיות ואיברי המין. על אף שהיא גורמת לסבל רב לתינוקות ולדאגה מצד ההורים, במרבית המקרים לא מדובר על תופעה מסוכנת וניתן לטפל בה בקלות בבית. הנה כמה טיפים לטיפול בתפרחת חיתולים. זכרו כי במקרים חמורים יש לגשת בהקדם לייעוץ רפואי. 

החלפה תדירה של החיתולים

כאן אנחנו מדברים כמובן על מניעה של תפרחת חיתולים. אם תקפידו להחליף את החיתול לתינוק מייד לאחר שהוא עושה את צרכיו ולא תשאירו אותו זמן רב עם חיתול מלוכלך זה יפחית את הסיכוי לתופעה ולכל הפחות יגרום לתפרחת קלה יותר. 

ניקוי עור התינוק לפני ההחלפה

לא הרבה הורים מקפידים על כך, וחשוב לדעת כי שטיפה של האיזור עם מים פושרים עד חמימים וייבוש שלו תעזור בהחלט להקל על התופעה של תפרחת חיתולים. 

למידע נוסף, הכנסו לאתר בפנטן

שימוש במשחת החתלה

לרוב נוהגים להשתמש במשחת החתלה המגנה על האיזור ומקלה על התחושה הלא נעימה רק כאשר התפרחת מתרחשת, אך מומלץ לעשות זאת גם לאחר כל החלפה, שטיפה וייבוש של האיזור שאתם עושים. 

הימנעו מחיתולים ובגדים צמודים מדי

אלו לא יאפשרו לעור התינוק לנשום, יכלאו את הלחות בתוכם ויגבירות את הופעת הפריחה. 

הכירו תכשירים טבעיים

בשגרה מומלץ בהחלט להיעזר בתכשירים ופתרונות טבעיים מצוינים כמו קלנדולה, אלוורה, דבש ושמן זית. אימהות רבות מניקות משתמשות גם בחלב האם שגם לא סגולות רבות של ריפוי והוא יכול להגן על עור התינוק מראש ולהביא להקלה גם לאחר הופעת תפרחת חיתולים. 

מרחבי הרשת:

הוכרז האייפון הבא! הכירו את סדרת אייפון 14:

אייפון 14 – מכשיר פורץ דרך במחיר הזול ביותר בסדרת אייפון 14 החדשה

 אייפון 14 פרו – האייפון המתקדם ביותר בסדרת הפרו

 אייפון 14 פרו מקס – אייפון 14 עם מסך גדול במיוחד

קטגוריות: בלוג