נחל בוקק, בקטע שבין כביש 90 למפל בוקק יש מסלול טיול קצר נחמד שבחלקו הגדול עובר בתוך נחל בוקק. הנחל מהווה אטרקציה למשפחות עם ילדים קטנים בכלל המים הרדודים והיחסית חמימים ובגלל שהמסלול קצר מאד ומתאים לכל הילדים בגיל של הליכה.

נחל בוקק – איפה התחלת המסלול?

המסלול של נחל בוקק נמצא על כביש 90 –סמוך לאיזור המלונות של עין בוקק [ה waze  מכיר את המקום – איזור המלונות נקרא על שמה של הנביעה שבנחל]. ניתן לחנות בחניה על הכביש הראשי – לפי השילוט ואם אין שם חניה ניתן להיכנס לאיזור המלונות, לחנות בחניה החופשית באיזור שקרוב לכביש, לחצות את הכביש בזהירות ולגשת לתחילת המסלול. ניתן גם לחנות באיזור שליד החוף ולהתחיל את המסלול בהליכה בתוך הערוץ שנבנה במיוחד להכיל את השיטפונות בנחל בוקק [כדי למנוע הצפות]

המסלול:

נרד לערוץ [מכיוון החניה של המסלול או מכיוון איזור המלונות – תלוי היכן שחנינו ונתחיל לצעוד בנחל. אחרי צעידה של כ 200 מ' נגיע לתחילת הקטע הרטוב של המסלול ונראה איך הקניון נהיה יותר צר. השביל עובר בחלקו בתוך המים ובחלקו לידם, בתוך מנהרות קנה טבעיות וליד מפלונים  ואחרי צעידה נינוחה של כ 300 מ' נגיע לסכר, שעליו ניתן לטפס או לעקוף עם השביל.

בחלק מהמקומות במסלול קירות הקניון משני את צבעם לשחור-אפור בשל נוכחות פצלי שמן כחלק ממבנה הסלע. בגדה הדרומית [השמאלית כשנצעד בכיוון הלוך] נראה צינורות גדולים, אלו צינורות המסייעים בהזרמת מים לנחל [העשרת הזרימה בנחל בוקק מתבצעת לאחר שהתגלה שמליחות המים עלתה בשנים האחרונות – כנראה בגלל זיהומי קרקע במישור רותם שחילחלו למי התהום המזינים את עין בוקק ומטרת הזרמת המים הינה להוריד את רמת מליחות המים שפגעה בצמחיה נדירה במקום].

המסלול מסתיים למרגלות מפלון קטן שמעליו שלט "סוף המסלול" ומאחוריו ישנה הנביעה של עין בוקק המזינה את הנחל בנוסף להזרמת המים המלאכותית ושטח של השמורה האסור לכניסת בני אדם מטעמי שמירה על הצמחיה ובעלי החיים.

מיטיבי הלכת יטפסו במסלול השחור מצד ימין באמצעות היתדות והמעקה, ויטפסו עוד כק"מ [או כמה שיבוא להם] בעלייה התלולה של מעלה בוקק ויהנו מנוף מרהיב של ים המלח מלמעלה.

אם אתם מחפשים גם מקום לישון בו בלילה שהוא אינו מלון – יש אתר קמפינג  בצפון ים המלח – במצוקי דרגות ויש גם חניוני לילה סמוך למצדה – ליד הכניסה הראשית [קחו בחשבון שאם אתם לנים במקום זה – סגרו היטב את המזון כשאתם ישנים [כמו בכל לינה בשטח] כי באיזור ישנם. מקום קצת יותר רחוק בו ניתן ללון בלילה הוא פארק ערד [יש שולחנות ומים זורמים].

אסור להיכנס לנחל בוקק בימים בהם צופיה סכנת שיטפונות באיזור, מומלץ להגיע למסלול עם סנדלים או נעליים המתאימים להליכה במים, אסור לשהות בשמורה בשעות הלילה.

קטגוריות: בלוג, תיירות