כושר הוא דבר חיוני לגוף האדם, שמביא לו המון תועלת. פרט ליופי, גוף האדם זקוק לחיטוב מדי פעם על מנת להפריש את הרעלים שנמצאים בתוכו החוצה. אפילו אנשים אשר מתאמנים במטרה לגדול, אחת לכמה חודשים משנים את התוכנית אימונים שלהם לחיטוב, על מנת שהגוף יישאר בריא.
ישנם המון דברים חיוביים שניתן להפיק מחיטוב, אך לפעמים יש דברים אשר מונעים מאתנו לבצע את החיטוב, ואחת הסיבות היא עור עודף שנמצא בגוף. במאמר זה ריכזנו כיצד חיטוב הגוף באמצעות מתיחת בטן עוזר לגוף האדם, ומדוע.

מהו חיטוב הגוף?

חיטוב הגוף הוא שלב שבו מתבצעת שריפת כלל השומן בגוף, על מנת לנקות את הגוף מרעלים מזיקים של השומן. ישנם אנשים שעושים זאת למען המראה החיצוני, וישנם אנשים אשר עושים זאת למען הבריאות. במהלך החיטוב גם השריר קטן מאחר והוא לא מקבל את כלל חומריו הדרושים להתפתחות.

הרגלי אכילה במהלך החיטוב

כמו שנאמר לעיל, החיטוב נועד על מנת להוריד את שומן היתר בגוף. השומן הינם מאגרי אנרגיה שהגוף אוגר למקרי חירום. הדרך היחידה והאפקטיבית להעלים את השומן, היא לגרום לגוף לצרוך אותו בכך שהגוף יהיה במאזן קלוריות שלילי. מאזן קלוריות שלילי אומר שהגוף צרך ביום הספציפי הזה פחות כמויות אנרגיה מהנדרש, מה שמצריך את הגוף לצרוך את השומן שאגר על מנת שלא יקרוס.

הרגלי כושר

התרגילים שמצבעים במהלך תקופת החיטוב בחדר כושר הם תרגילים אשר מצריכים אנרגיה רבה. באמצעות הרגלי אכילה נכונים ואורח חיים תקין, הגוף ישרוף את מאגרי השומן על מנת לתגבר את השריר, אך מתזונה לא נכונה, הגוף עלול לגרום נזק לשריר ולשרוף אותו במקום את השומן.
התרגילים נהיים בעלי חזרות רבות יותר מתרגילי פיתוח השריר, והם נעשים אינטנסיביים יותר, ועם הפסקות קצרות יותר על מנת לאמץ את השריר בצורה המרבית.
זכרו לשמור על בריאות השריר, ולכן התייעצו עם מאמן מוסמך על מנת לבנות תוכנית שתתאים לצרכים שלכם בהתאם לנתוני הגוף שלכם וליכולות הפיזיות.

ניתוח מתיחת בטן

גוף האדם משתנה מרגע לרגע, ובמהלך השנים ישנם שינויים קיצוניים, חלק משמינים, חלק מרזים, חלק מנפחים שרירים וחלק מחטבים את הגוף. עור עודף נוצר עקב אדם שהיה עם מסת שומן גדולה, ועל מנת להכיל את כלל מאגרי השומן, הגוף יצר עוד תאי עור. וכאשר האדם החליט להפטר מכלל תאי השומן הלא חיוניים, העור לא נעלם בעקבותיו, וכך נוצר שנשאר עור עודף בגוף. בשלב כזה ישנה אפשרות לעבור ניתוח מתיחת בטן, וניתוח זה נפטר מהעור העודף, ומחזיר את העור לקדמותו. ההשלכות של הניתוח הן שתהיה צלקת שתישאר לאחר הניתוח, ותתרחב או תקטן בהתאם לגוף. ההשלכה הטובה יותר היא שהניתוח זה מאפשר לגוף לעבור חיטוב בצורה בריאה ותקנית יותר.