לפני הכול אנחנו רוצים להגיד שעד כה הממצאים בשטח מעידים כי תינוקות לא נפגעים ממחלת הקורונה במידה מרובה. אבל בכל זאת הלחץ התקשורתי שמסביב מגביר את הלחץ אצל הורות לתינוקות ופעוטות וימי הסגר משפיעים גם עליהם. אז בתוך סיר הלחץ הזה יצאנו לבדוק דווקא איך לשמח אימהות צעירות שהרגע ילדו וכיצד לבחור להן מתנת לידה מושלמת לימים אלו.

איך הקורונה משפיעה על פעוטות ואיך מתנת לידה תסייע להקל על ההורים

הדעה הרווחת היא שפעוטות ותינוקות לא סובלים ממצב של סגר כיוון שהם בכל מקרה רגילים להיות בבית עם יקיריהם. יצא לי לשמוע מהרבה הורים טיעונים שהתינוק לא מבין את אשר קורה מסביב וטוב שכך, אך באותה נשימה הם גם מספרים כי בימי הסגר התינוק דורש יותר הנקה וישנה רגרסיה באיכות השינה. אז איך מתנת לידה שנבחרה בקפידה תוכל לסייע להורים הטריים? המשיכו לקרוא וגלו

אומנם התינוקות לא מבינים מה קורה מסביב אבל הם בהחלט מרגישים את הלחץ ואת החרדה שההורים משדרים, גם בלי להתכוון לכך. כל האי וודאות שאופפת אותנו מועברת לרך הנולד באמצעים לא מילוליים ולכן חשוב מאוד להקשיב לתינוק ולצרכיו ופה בדיוק מגיע הרעיון הראשון שלנו למתנת לידה בימי הקורונה – קורס דיגיטלי אצל יועצת הנקה או מדריכת הורים. ליווי מקצועי ונגיש הוא בדיוק הדבר שיכול לסייע להורים הטריים בימים אלו של חוסר וודאות, אפילו רק מעצם הידיעה שיש להם למי לפנות הם ירגישו רגועים יותר והדבר יועבר גם לתינוק.

העובדה שכולנו נמצאים בבית וכל סדר היום משתנה משפיע גם על התינוק. חלק חשוב מההתפתחות של התינוק הוא זיהוי השיגרה ופיתוח הרגלים המושפעים מהסביבה. בימים שבהם שום דבר לא נותר קבוע ויציב חשוב לנסות ולהעביר לתינוק את תחושת הרוגע והשלווה החזקה ביותר שאפשר ולכן אנחנו ממליצים על המתנה השנייה שלנו – סט של מצעים מפנקים למיטת התינוק. אל תתפשרו על מצעים שקונים במבצע אלא חפשו מצעים איכותיים ומפנקים שיעניקו לתינוק את תחושת החום והביטחון הנחוצה לו כדי להרגיש נינוח ולהירדם בקלות.

עוד רעיונות למתנות לידה שאפשר להעניק מרחוק

אנחנו מבינים כי חלק מההתרגשות סביב לידת תינוק היא החוויה של הביחד וההתכנסות לראותו ולהרעיף עליו אהבה. אבל בימים שבהם יש לשמור על ריחוק חברתי המודרנה מגיעה לעזרתנו ומאפשרת לנו מגוון של מתנות לידה שלא דורשות מאיתנו להגיע אל בית התינוק (אף על פי שהיינו רוצים לעשות זאת).

תחשבו על כל שירותי המשלוחים האפשריים – בישולים ביתיים, שירותים חיוניים של מצרכי יסוד או כל דבר שאפשר לשלוח אל ההורים הטרים כמתנת לידה. עוד לפני הקורונה כבר ראינו עלייה במספר האנשים שפונים לשירותי בישולים כדי להקל על האם הצעירה בחודשים הראשונים עם התינוק וזה לא מפתיע שבימי סגר השירותים הללו הופכים לנפוצים עוד יותר.

כמו שאמרנו בחלק הקודם, קורסים דיגיטליים ושירותי ייעוץ המועברים בזום הם אופציות נפלאות. אך אל תשכחו כי גם את כל מתנות הלידה המסורתיות עדיין ניתן להעניק. זה שיש קורונה לא אומר שהתינוק החדש לא יצטרך צעצוע ובגדים חדשים או כל דבר אחר שהיינו קונים בימים כתיקונם. אז לסיום רצינו להמליץ לכם לפקוח את העיניים ולחשוב על רעיונות שישלבו בין המתנות המסורתיות לבין שירותים דיגיטליים חיוניים לתקופה.

קטגוריות: בלוג, ילדים והורות