טיפול בגינה צריך להתבצע בזהירות ותוך שימוש בכלי עבודה נכונים. כדאי להקפיד בעיקר על הנושא של ההשקיה, למצוא חומרי דישון שמתאימים לסוג הצמחייה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. קבלו את המדריך המלא

בעלי גינה פרטית לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים ועליהם להקפיד על תחזוקה שוטפת. התחזוקה יכולה להבטיח מראה מרשים של הגינה ולמנוע נזקים בלתי הפיכים לצמחייה. בנוסף, הגנן המתחיל יכול להיעזר בכלים שונים כדי למנוע מעצמו מאמץ פיזי מיותר.

ארגז כלים לגינה הפרטית

אפשר לרכוש את הכלים המתאימים לטיפול בגינה באופן הדרגתי ולא חייבים לחרוג ממסגרת התקציב בפעם אחת בלבד. הנה למשל כמה כלי גינון שהם חלק בלתי נפרד מהתחזוקה השוטפת:

א. משורי שרשרת – בעזרת המשור ניתן לגזום עצים ולעצב את הצמחייה. יש לקרוא היטב את הוראות היצרן ולהרחיק ילדים מאזור העבודה. חשוב גם לאחסן את המשורים במקום מוגן שלא סופג לחות ומים.

ב. מפוח עליםהשימוש במפוח עלים מיועד לפינוי של עלים יבשים מתוך הגינה. בעזרת המפוח מאפשר לפנות כמות גדולה של עלים בתוך זמן קצר וללא מאמץ מיוחד. את המפוח ניתן להשיג במגוון רחב של דגמים והספקים.

ג. חרמש – חרמשים משמשים גם כן לגיזום של הגינה ולטיפול בצמחייה הקיימת. חלק מהחרמשים דורשים הפעלת מאמץ פיזי ותקופת הסתגלות, אך מדובר על כלי שיכול לשמש לטובת שורה ארוכה של פעולות גינון מיוחדות.

השקיה של הגינה

כל גנן מתחיל מוצא את עצמו בהתלבטות לגבי ההשקיה המתאימה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל הצמחייה זקוקה לאותה כמות של מים. ההשקיה גם צריכה להתאים לעונות השנה ולכמות המשקעים הטבעית. אפשרות אחת היא להשקות את הגינה כל מספר ימים לפי הנחיות של גנן מקצועי ובאופן עצמאי, בעוד האפשרות השנייה היא להתקין מערכת השקיה ייעודית. הוצאה חד פעמית על מערכת השקיה היא השקעה משתלמת לטווח ארוך.

שימוש בחומרי דישון

אף גינה פרטית לא יכולה להמשיך לצמוח ללא חומרי דישון. מטרת חומרי הדישון היא לסייע לצמיחה הטבעית של הגינה, כמו גם למנוע חדירה של מזיקים. את חומרי הדישון חשוב לבחור בהתאם לאופי הצמחייה שיש בגינה. אפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לטובת חומרי דישון שמיועדים לדשא, חומרים לעצים בוגרים, חומרי דישון לפרחי נוי וחומרים לפרחי תבלין.

הזמנת גנן לטיפול בבעיות

תחזוקה נכונה ושוטפת של הגינה הפרטית לא באה על חשבון הצורך בהזמנת גנן לטיפול בבעיות יסודיות. אפשר למשל להתייעץ עם חברת גינון לגבי בחירת עצים חדשים, ליצור קשר עם אנשי מקצוע לטיפול בבעיות קיימות ולהרחיק חרקים שגורמים נזקים לגינה. בנוסף, פגישה עם גנן היא הזדמנות לקבל טיפים על פתרונות מיוחדים בהתאם למצב התחזוקה הנוכחי של הגינה הפרטית.

קטגוריות: בלוג, לבית ולגן