אנו נהנים כיום ממגוון רחב של מוצרים מופלאים, כאשר בכל שנה מתווספים עוד ועוד רעיונות חדשים בדרך להפיכתם ללהיט המכירות הבא. אך האם ידעתם כי חלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח של כל מוצר חדש כולל גם תהליכי עיצוב תעשייתי מוקפדים? בשורות הקרובות נבין מה זה בדיוק ומדוע חשוב להתקשר עם סטודיו לעיצוב תעשייתי מקצועי ומצויין.

אז מה זה בדיוק עיצוב תעשייתי?

ישנם אינספור רעיונות מבריקים על הנייר, אך על מנת להפוך אותם למוצרים מוגמרים שאכן יוכלו לחדור לתודעת הציבור ולהפוך לסיפור הצלחה, חשוב שאותו רעיון יענה על מספר קריטריונים בו זמנית:
  • עליו לענות על צורך קיים ולשרת אותו.
  • להיות שימושי וקל לתפעול.
  • להיות אסתטי, נעים למראה ולשדר את הקונספט שהוא נועד לשרת.
תחום העיצוב התעשייתי מהווה למעשה את שרשרת התהליכים שאחראיים על פיתוח מוצרים חדשים שיעמדו בכל הקריטריונים שלעיל. תפקידו של המעצב התעשייתי הוא בעצם לבצע את ההתאמה בין הרעיון למוצר המוגמר והוא עושה זאת תוך שיתוף פעולה פורה עם גרפיקאים ומהנדסים (וגם רופאים, כתלות בסוג המוצר) על מנת לעזור להוגי הרעיון שמעוניינים לפתח מוצר מסויים. יחד הם מתכננים כיצד המוצר ייראה, כיצד ישתמשו בו, מה תהיה חוויית המשתמש, מאילו חומרים הוא יורכב על מנת להיות חזק ועמיד לאורך זמן,  כיצד הוא ייארז על מנת לשדר את הקונספט המתאים ועוד. יש לציין כי עיצוב תעשייתי אינו עוסק אך ורק בפיתוח המוצר כך שיתאים לשימוש, אלא אף בהתאמתו לייצור המוני ואוטומטי תוך התחשבות בצרכי האריזה שלו, כך שהמעצבים התעשייתיים עוזרים בסופו של דבר למפתחים לחסוך לא מעט כסף במשאבי הייצור ועלויות פיתוח המוצר.

עיצוב תעשייתי – מה כולל התהליך?

לאחר שמומחי הסטודיו שתפנו אליו יבחנו את הרעיון המבריק שלכם, כמובן תוך סיעור מוחות שיבוצע עם מומחים הקשורים לתחום ההמצאה שלכם כמו גם עם מהנדסים וגרפיקאים, יוחלט האם וכיצד ניתן להפוך את הרעיון למוצר מוגמר שיתאים לשימוש ושיווק המוניים. בשלב הבא יבוצע חקר מעמיק לגבי סוג הטכנולוגיה שתאפשר פיתוח הנדסי מיטבי, יבוצעו סקיצות והדמיות מחשב של המוצר, עד אשר יושג אב טיפוס שניתן יהיה לבחון את פעולתו ולהתנסות בו בפועל תוך ביצוע חקר חוויית משתמש. זהו שלב קריטי בכל תהליך עיצוב תעשייתי, שכן הוא מאפשר לעלות על ליקויים וצרכים שונים לשיפורים בטרם הייצור ההמוני, הן מבחינה פונקציונאלית של המוצר עצמו והן מבחינת עיצובו ודרכי המיתוג והשיווק שלו. חשוב מאוד לבחור סטודיו עיצוב תעשייתי שמאחוריו כבר סיפורי הצלחה רבים, כזה שעובד עם חברות גדולות במשק הישראלי ובעל שורה של מהנדסים ומעצבים תעשייתיים מהמובילים בישראל, כאלה שדוגלים בחדשנות ויצירתיות ובעלי מעוף ויכולות מקצועיות גבוהות. רץ ברשת: יורם קראוס – על העקרונות המשותפים בין טיפוס הרים לעולם העסקים יורם קראוס – ערוץ יוטיוב מכיסא המנכ"ל אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה – כתבה על יורם קראוס יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים יורם קראוס בסיפור מסע אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה יורם קראוס מספר על הקשר הערכי שבין טיפוס הרים לניהול פרויקטים
קטגוריות: בלוג, בעלי מלאכה, כללי