כשאנחנו מדברים על הקפה הכוונה היא לגידול אורגני ואם מתייחסים לאזור הגיאוגרפי בו הוא הגדל ומסתכלים על הגלובוס, נראה שהוא גדל בקווי רוחב מסוימים – בין חוג הסרטן והגדי – קו רוחב אחד למעלה וקו רוחב אחד למטה. הארצות שמגדלות בעולם קפה הן ברזיל, אינודנזיה, הודו ואפריקה. עץ הקפה זקוק להרבה מאוד מים ולמזג אוויר נוח. 

למעשה, את הקפה גילו ביבשת אפריקה ואגדה אתיופית מספרת ב- 5252 לפנה“ס. בחורבשם קלדי אשר היה רואה צאן גילה לפתע עץ עם פירות אדומים ממנו העיזים אוכלות. קלדי שם לב של עזים פתאום יש מרץ ולכן גם הוא ניסה והחליט לטעום. במשך אלף השנים הראשונות, ככה התחילו לצרוך קפה כי הבינו שהפירות הללו נותנים הרגשה של אנרגיה, סוג של עוררות.

ככל שהזמן עבר התחילו באתיופיה לקלות את פולי הקפה ולאכול אותם ממש ככה, כמו שהם. בתימן גם כן התחילו לצרוך קפה באותה דרך.

אחרי כמה מאות שנים ניסו לקטוש את הפולים של הקפה והתחילו להכין קפה עם מים, משהו יותר דומה למה שאנחנו מכירים היום.

מאזו מעולם קפה היה נחשב יקר והתחילו בשלב מסוים לתת אותו לחיילים בכדי שישמרו על עירנות בשדה הקרב.

בשנת 1530 לפני הספירה פתחו את בית הקפה הראשון באיסנטבול. לאחרמכן נפתחו עוד ועוד בתי קפה והטורקים התחילו לסחור בקפה, אזהקפה הגיע לאיטליה, אנגליה ווינה, שםהוא עבר תהליכים ופיתוחים.

בוינה היו הראשונים שהוסיפו חלב לקפה ומאותו רגע הקפה עבר שינוי מהותי. בשנת 1717 הקפה הגיע לברזיל בתהליך קוליניאולי. ברזיל הפכה להיות מעצמת הקפה תוך 150 שנה והיום נחשבת לאחת ממגדלות הקפה הגדולות והחשובות ביותר בעולם.

קטגוריות: בלוג