תחום הגינות בערים וברשויות המקומיות עבר תהפוכות רבות במרוצת השנים ואינו דומה בדבר לגינות שהיו קיימות פעם. בעבר הרשויות המקומיות האמינו שיש לחלק את התקציב בצורה אחרת ונמנעו מלהשקיע כספים רבים בבניה ובתחזוקה של הגינות. את הכספים הם השקיעו במוסדות החינוך, בתעשייה ובתחומים אחרים שתרמו לדעתם יותר להתפתחותה של העיר. כיום מבינים ראשי הערים ואנשי המקצוע העוסקים בדבר, כי האופן בו ייראו הגינות ישפיע על תדמית הרשות המקומית ולכן יש להשקיע בכך מחשבה רבה. גינון העירוני התפתח לבלי היכר בזמן האחרון ונדמה כי הרשויות המקומיות מנסות להתפתח ולתחזק גינות מרשימות ומפוארות בשטחים שבאחריותם.

גינון בעיריות

הגינות שמוקמות בעיריות וברשויות המקומיות הן למעשה מעין כרטיסי ביקור שיכולים לתאר ולספר על הרשות כולה. בדיוק מסיבה זו עליהן להיות מושקעות במיוחד ומעוצבות באופן שיתרום משמעותית לתדמית של העיר. אדריכלי הנוף שעוסקים בגינון ועיצוב ובתכנון של גינות עירוניות משקיעים מחשבה רבה ומשתמשים בתקציבים העומדים לרשותם כדי לתכנן גינות בעלות מראה מושקע במיוחד. המחשבה הרבה שמושקעת בתחום מובילה לכך שהגינות ברשויות המקומיות הן מושקעות במיוחד עד כי לעתים נדמה כי הן לקוחות מתוך מגזין. זה משרת גם את תדמית העירייה אך גם את התושבים שנהנים גינות מטופחות לרווחתם.

גינות מטופחות וחסכוניות

עוגת התקציב ברשויות המקומיות היא עוגה מבוקשת ביותר שכולם רבים על חתיכות ממנה. לצערם של רבים העוגה הזו אינה גדולה מספיק ולא ניתן לחלק אותה כך שכולם יהיו שבעים. מסיבה זו על כל אחד מהגופים העירוניים למצוא דרכים לחסוך ולצמצם בהוצאותיו. כשמגיעים לתחום גינון העירוני ישנן דרכים רבות לחסוך בכסף מבלי לגרוע מעיצוב הגינות. אחת הדרכים המקובלות ביותר היא עיצוב גינות עם דשא סינטטי. הדשא הסינטטי הוא חומר איכותי בעל מראה ירוק ונעים לעין ופרט להתקנה הוא אינו מצריך תחזוקה כלל. זה אומר שניתן לתכנן באמצעותו גינות בעיצובים מרהיבים שאינם מצריכים תחזוקה שמצריכה הוצאות כספיות גבוהות. תחום הדשא הסינטטי התקדם מאוד בשנים האחרונות והמוצרים הקיימים כיום הם מוצרים איכותיים שנראים ומרגישים כמעט כמו הדבר האמיתי.

 

הקמת גינות במעגלי תנועה ובכיכרות

תחום נוסף שהתפתח מאוד בתקופה האחרונה זהו התחום של הגינות במעגלי התנועה. סיבוב קצר ביישובי הארץ ילמד אתכם על כמות המחשבה והמשאבים שמושקעים בעיצוב כיכרות התנועה בערים. בדיוק כמו הגינות הציבוריות ברשויות המקומיות, גם האופן בו ייראו כיכרות התנועה ישפיע על תדמית העיר ולפיכך מושקעים בהם משאבים וכספים רבים. ניתן לראות כיום מעגלי תנועה במעוצבים בקפידה תוך שימוש בדשא סינטטי איכותי שמשווה להם מראה טבעי ויוקרתי במיוחד. אדריכלי נוף רבים בוחרים לשלב באותן כיכרות בין דשא סינטטי לבין פרחים חיים, מה שיוצר עיצובים מרהיבים וגינות מפוארות במיוחד. לסיכום, חשוב לזכור כי גם אם נדמה לנו שהשקעה בגינות עירוניות הינה דבר שולי שכרוך בבזבוז כספים, למעשה זוהי טעות מוחלטת. הגינות הללו הן אלו שישפיעו על תדמית העיר ועל האופן בו היא תיתפס בעיני האנשים ולכן יש להשקיע בכך את כל תשומת הלב הדרושה.

 

קטגוריות: בלוג