הקמה של עסק חדש או העתקה של עסק קיים למיקום טוב יותר מחייבות פעמים רבות קבלת החלטה חשובה: איזה שטחים מסחרים מומלץ לשכור – האם להתמקד בשטחים רחבים ידיים בפריפריה או דווקא בשטחים מסחריים במרכז הארץ? אספנו עבורכם את השאלות החשובות אותן מומלץ לשאול, ואילו פרמטרים לקחת בחשבון כאשר אתם עומדים לבחור את השטח המסחרי האידיאלי להשכרה עבור הארגון או העסק שלכם. חברות רבות מתמחות בהשכרת שטחים מסחריים, וצברו ניסיון במענה יעיל ומהיר לקריאות שירות של שוכרי השטח, לאתגרים ולדרישות הייחודיות של כל חברה השוכרת את השטח. בחירה מושכלת של שטחים מסחריים להשכרה מחברת ניהול מנוסה יכולה לחסוך עוגמת נפש בעתיד, ולייעל את תפעול העסק בצורה משמעותית.

האם ישנה חשיבות למיקום בסמוך ללקוחות אסטרטגיים חשובים?

חברות יצרניות רבות בוחרות למקם את השטחים המסחריים שלהן בסמוך ללקוחות אסטרטגיים חשובים המרוכזים באזור גיאוגרפי מסוים בארץ. לדוגמה, עסקים רבים תלויים בחוות חקלאיות הממוקמות ברובן בחלקים הצפוניים של הארץ, ולכן יעדיפו לשכור שטחים מסחריים בצפון, ואחרות דווקא עובדות עם גופים ביטחוניים הממוקמים בחלקה הדרומי, ומתאימות את עצמן אליהם. אם אתם עובדים עם מגוון רחב של לקוחות הממוקמים בכל רחבי הארץ, רצוי לבחור בשטחים מסחריים הממוקמים במרכז – כך תהיו קרובים לכולם.

אם מדובר בהעתקה של עסק קיים – היכן ממוקמים עובדי החברה כיום?

העתקה של עסק ממקום למקום הינה תהליך לוגיסטי מורכב, שעשוי להיות בעל השלכה על כוח האדם המועסק כיום בחברה. בעוד המדינה מעניקה היום הטבות מיסוי נרחבות לעסקים הנפתחים בפריפריה, השכרת שטחים מסחריים באזורים מרוחקים עבור חברה שהתחילה את פעולתה במרכז עשויה לגרור גיוס מאסיבי של עובדים חדשים, במקום העובדים שאינם מעוניינים להעתיק את מקום מגוריהם.

גם בהקמה של עסק חדש יש לקחת בחשבון את אחוז העוסקים בתחומי התעשייה הרלוונטיים באזור, ולבחור את השטח המסחרי המושכר בהתאם ליכולת לאתר כמות מספקת של עובדים מיומנים הדרושה לצרכי העסק. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בתעשיות עתירות טכנולוגיה או בתעשיות הדורשות התמחות ספציפית בתחומי התקשורת או הביוטק.

מה גודל השטח הנדרש לעסק כיום ובשנים הקרובות?

לפני שבוחרים את השטח המסחרי לעסק שלכם, מומלץ לבצע סקיצה ראשונית של המתחמים השונים אותם הוא עתיד לכלול. האם הארגון נזקק למחסנים לוגיסטיים, האם יש לתכנן מראש מספר יחידות שונות המופרדות זו מזו או מחוברות ביניהן, מה צריכה להיות הקרבה הפיזית של הצוות הניהולי לשאר המתחמים, והאם יש דרישות מיוחדות מבחינת ייעוד השטח ברשויות העירוניות. לא בכל אזור בארץ ניתן להקים מפעל מזהם, למשל, ולכן יש לדאוג לאישורים המתאימים.

בדקו היטב את הרקע של החברה ממנה אתם עומדים להשכיר את השטח

לפני שאתם חותמים על חוזה להשכרת שטחים מסחריים, מומלץ לבדוק היטב מה הרקע של החברה בתחום. האם השכירה שטחים מסחריים בעבר? מהם השירותים הנוספים אותם החברה מעניקה לשוכרי השטח, והאם יש כוונה למכור את השטח בעתיד, או לאפשר לשוכר לרכוש את השטח בעצמו?