עסקת מקרקעין כמו רכישת או מכירת דירה, היא עסקה משמעותית הכרוכה בסכומי כסף גבוהים, בסיכונים רבים ובלא מעט חששות. כדי להימנע מעסקה בעייתית וממעשי תרמית הנפוצים בעסקאות מקרקעין חשוב לבחור היטב עורך דין המתמחה בנדל"ן ומקרקעין. אין לוותר על שירותיו של עו"ד מקרקעין כדי לנסות ולחסוך עלויות בעסקה מאחר ויש סיכונים רבים ומגוון בדיקות מקדמיות שרק עורכי הדין המנוסים מכירים. כדי לבחור נכון עורך דין מקרקעין בחיפה הכנו למענכם כתבה עם טיפים שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר.

החשיבות של ייעוץ וליווי משפטי בעסקת מקרקעין

עורך דין מקרקעין מכיר את החוקים והתקנות, הוא עוסק באופן שוטף בעסקאות מקרקעין מסוגים שונים, לדוגמה קניית ומכירת דירות, קניית מגרש לבנייה עצמית, רכישת דירה חדשה מקבלן, עסקת העברת זכויות בירושה, עסקאות מסוג תמ"א 38 ופינוי בינוי, הסכמי קומבינציה, הסכמי חלוקת קרקע ורישום בטאבו ועוד.

לעורך דין מקרקעין יש תפקיד חשוב בעסקה, הוא מספק ייעוץ וליווי משפטי לצד אחד או לשני הצדדים המעורבים בעסקה, עליו לבצע בדיקות קפדניות כדי למזער סיכונים ללקוח והוא שומר על האינטרסים של הלקוח ויכול לסייע לו לקבל החלטות לגבי כדאיות העסקה, גם מבחינת מיסוי.

טיפים לבחירת עורך דין מקרקעין

כדי לבחור נכון עורך דין מקרקעין בחיפה והסביבה מומלץ להתייחס לפרמטרים החשובים הבאים כדי לקבל החלטה נכונה:

  • התמחות בדיני מקרקעין – מומלץ לבחור רק עורך דין מקצועי ומנוסה בדיני מקרקעין, עדיף לבחור עורך דין בעל ותק בענף שעוסק רק במקרקעין באופן יומיומי.
  • מקצועיות וניסיון – עורך דין מקרקעין חייב להכיר את כל "המוקשים" העשויים להתגלות בעסקת מקרקעין, לכן חשוב לבחור עו"ד מקצועי ובעל ידע וניסיון עשיר בתחום המקרקעין.
  • אמינות ויושרה – עורך דין מקרקעין נדרש לעיתים להחזיק את כספי הלקוח בנאמנות, בנוסף הוא מטפל בעסקה משמעותית מבחינת כספים, לכן חייבים לבחור עורך דין אמין וישר.
  • יכולת ניהול מו"מ – עורך דין מייצג את הלקוח בעסקת המקרקעין וכדאי לבחור עו"ד בעל יכולות מוכחות לניהול מו"מ יעיל ואפקטיבי.
  • כימיה – כדאי לבחור עורך דין שיש איתו כימיה ותקשורת טובה, וחשוב לבדוק האם הוא זמין ועונה מהר ללקוחות.
  • מחיר – כדאי להשוות מחירים ולבדוק מה המחיר המקובל בענף לייעוץ ולליווי משפטי בעסקאות מקרקעין מסוגים שונים.

בשורה התחתונה, כדי לבחור עורך דין מקרקעין כדאי לבקש המלצות מהסביבה הקרובה, לקרוא מידע על עורכי דין באינטרנט, לעיין בחוות דעת על עורך הדין ומומלץ להשוות מחירים.

קטגוריות: בלוג, נדל"ן