אנחנו נכנסים עכשיו לחודשים החמים של השנה, וזו התקופה הטובה ביותר להתחיל לדאוג לגג, ולאטום אותו לקראת החורף הבא. בדרך זו יוכלו דיירי הבית ליהנות בקיץ החם מגג אטום ומסויד, מה שיתרום לקירור פנים הבית, ובחורף, מבית אטום כהלכה, שישאיר את הבית חמים ונעים. חשוב גם לדעת שגג שאינו אטום כהלכה גורם לא רק לנזק אסתטי, אלא עלול גם להחריף מצבים רפואיים כמו קשיי נשימה או אלרגיות מסוימות. לכן, חשוב לבצע איטום הגג עוד לפני בוא עונת הגשמים ולהבטיח שהמבנה יהיה כולו אטום כהלכה.

זה לא סוד שהבטון מטבעו הוא נקבובי, ואם הוא אינו מוגן בשכבת הגנה, חומר זה לא יהיה עמיד בפני מים, מזהמים וכימיקלים שונים שעלולים לגרום להתדרדרותו. על מנת להגן על גג הבטון שלכם ולהבטיח לו חיים ארוכים, האיטום חיוני ביותר. איטום הבטון עם ציפוי מתאים לגג הוא בעצם המשימה החשובה ביותר לשמירה על תקינות הגג במבני בטון. הבעיה עם בטון היא, שהוא עצמו בטון. הבטון מורכב מכמה מרכיבים כולל סידן פחמתי וחול. סידן פחמתי הוא חומר שמוצאו משלדי בעלי חיים ימיים. חומר זה מתמוסס בקלות בסביבה מאוד רטובה, אלא אם כן הוא מוגן בשכבת הגנה. ניתן להאריך את חיי גג הבטון על ידי חומרי איטום ושיקום טובים ועל ידי שמירה על תחזוקה שוטפת.

אם הגג שלכם זקוק לאיטום, זה הזמן להזמין בעל מקצוע שיעשה עבורכם את העבודה ויבטיח שהבית שלכם יישאר יבש בחורף הקרוב.

תחזוקה שוטפת של הגג

אחת ההמלצות העיקריות היא לחדש את זיפות הגג מדי שנה בשנה ולטפל בזהירות בדודי השמש שממוקמים על שטח הגג. שמירה על האיטום מתחילה בניקוי הגג – כדי לטפל בגג ולשמור על כוחו להיות עמיד בפני מים, צריך להתחיל במשטח נקי. אפשר להשתמש במטאטא כדי להסיר את כל הלכלוכים שהצטברו על הגג. מומלץ להסיר כמה שיותר פסולת, ולעשות זאת בסבלנות כדי שהניקיון יהיה נכון ויסודי.

הבטון יכול להתפצח ולייצר דליפות, בדיוק כמו כל חומר קירוי אחר. אבל את גג הבטון קל יותר לתקן וקל יותר להגן עליו. קודם כל, חשוב למצוא את כל הסדקים, השברים או החורים שהופיעו על פני שטח הגג. אזורים אלה הם הנקודות העיקריות שבהם המים ימשיכו לכרסם את הבטון.

איטום הגג – לבחור בבעל מקצוע אמין

איטום הגג באמצעות זפת חמה היא הטכניקה המקובלת בארץ, כי הזפת הוא חומר איטום חזק מאוד.איטום מסיבי של הגג, מצריך עבודה עם זפת חמה, וחשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים לביצוע משימה זו בקבלן מורשה, אמין ומקצועי, שיכול להציג בפניכם תעודה שמאשרת עבודה עם חומרים מסוכנים. לפעמים, אנחנו נוטים לבחור בקבלן שמציע את המחיר הנמוך יותר, אבל כדאי לבחון היטב ולבקש המלצות של לקוחות קודמים, כדי להבטיח שלא תטפלו קורבן ל"חאפר" שלא יעמוד מאחורי מסמך האחריות שישאיר בידיכם.