אורח חיים בריא הוא שם קוד לגישה הוליסטית לאיכות חיים וכולל בתוכו את הבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית של האדם. אם גם אתם שואפים לחיות חיים בריאים יותר, חשוב להבין מה זה בדיוק אומר והנה חמש דרכים שיאפשרו לכם לשיים אורח חיים כזה הלכה למעשה.

תזונה מאוזנת

חשוב להקפיד תזונה מאוזנת ועשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. הימנעו ככל הניתן ממזון מעובד, סוכרים וכמות מוגזמת של מלח. תזונה נכונה תומכת בבריאות הכללית ומפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות.

פעילות גופנית סדירה

מומלץ לשלב פעילות גופנית קבועה בשגרת היומיום. כדאי לכוון לשעתיים וחצי של פעילות אירובית בעצימות בינונית או 75 דקות של פעילות גופנית בעצימות נמרצת בשבוע בשילוב עם אימוני כוח. פעילות גופנית מחזקת את הלב וכלי הדם, מסייעת לשמור על משקל תקין ומשפרת את מצב הרוח.

שינה מספקת

חשוב מאד להקפיד על שנת לילה איכותית, 7-9 שעות ביממה למבוגרים. שינה חיונית להתאוששות פיזית ונפשית, לתפקוד החיסוני ולביצועים הקוגניטיביים. נסו להקפיד על שעות קבועות ועל שינה ללא מסכים ואור.

ניהול מתחים

נסו לתרגל טכניקות להפחתת מתחים כמו מדיטציה, מיינדפולנס, יוגה או תרגילי נשימה עמוקה. מתח כרוני יכול להשפיע לרעה על הבריאות הפיזית והנפשית.

הימנעו מהרגלים מזיקים

הימנע מהרגלים מזיקים כמו עישון, צריכת אלכוהול מופרזת ושימוש בסמים שאין להם מקום אם רוצים לשמור על אורח חיים בריא. להרגלים אלו עלולות להיות השפעות מזיקות על הבריאות, הם מגבירים תחלואה ועשויים לקצר את תוחלת החיים.

אבל איך מתחילים?

לא תמיד פשוט לשמור על אורח חיים בריא. חשוב להתחיל צעד אחר צעד, להיעזר בחברים ובני משפחה ולפרגן לעצמנו בצ׳ופרים כשאנו עומדים ביעדים. רק בריאות!

 

מרחבי הרשת:

סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות אינטרנט סיבים אופטיים yes+FIBER מבית yes

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר גלובס

מטרנה – פייסבוק

מטרנה – במחירים מיוחדים

קטגוריות: כללי