מתי להעביר את הורינו לדיור מוגן

הורים מבוגרים ועצמאיים שיצאו לגמלאות וממשיכים להתגורר בבית שהתרוקן מהילדים שבגרו, מוצאים את עצמם לעיתים קרובות חיים חיי בדידות וחרדים מפני אירועים כמו נפילה בבית, שיותירו אותם חסרי אונים וללא עזרה מיידית.

דיור מוגן

דיור מוגן – מתי כדי לעשות מעבר?

כאשר ההורים עדיין עצמאים ומלאי חיוניות, המעבר לדיור מוגן יכול רק לשפר את איכות החיים שלהם. דיור מוגן מציע להם מסגרת מגורים עם בני גילם, שירותי בריאות זמינים בכל רגע נדרש, שחרור מכל מה שקשור לאחזקת הבית, ומציע לדיירים ארוחות מזינות ומסודרות וכמובן פעילויות בשלל תחומים כמו: שיעורי אומנות, חוגי ספורט, בריכת שחיה וחדר כושר, טיולים מאורגנים ועוד.

מעבר ההורים מהחיים בביתם למגורים במסגרת מוגנת כרוך ברגשות לא מעטים. השינוי עלול גם לגרום לתחושות של חרדה ודיכאון. לכן, חשוב להפוך את המעבר לקל יותר על ידי דיון בכל האופציות העומדות לפניהם, לפני המעבר בפועל.

  • שלב א' – חשוב לפתוח בשיח עם ההורים בנוגע למצב החיים הנוכחי שלהם. זה יכול להיות קשה להורים להודות שהחיים לבד כבר לא מספקים אותם. כדאי להעלות גם את החששות שלכם לגבי הבטיחות, הבריאות ומצב התזונה שלהם. אל תכריחו את ההורים לקבל החלטה מהירה, אלא המשיכו לדבר על מצבם עד ששניהם יסכימו שהמעבר למסגרת מגורים מוגנת משרת את האינטרס שלהם.
  • שלב ב' – ערכו רשימה של הרהיטים והפריטים שיעברו עם ההורים ליחידת הדיור. החליטו מה תעשו עם הפריטים הביתיים הנותרים. האפשרויות כוללות: מכירה, מסירה לצדקה או חלוקה בין בני המשפחה האחרים. קחו בחשבון את גודל יחידת הדיור של ההורים וכמובן ערבו את ההורים ואת האחים שלכם בתהליך זה.
  • שלב ג' – התארגנו לקראת יום האריזה והובלת החפצים שאמורים לעבור עם ההורים למסגרת דיור מוגן. אם אינכם מבצעים בעצמכם את האריזה וההובלה, בחרו בחברת הובלה שנציגיה ישרתו את ההורים באדיבות וברגישות. חשוב לפקח על האריזה ועל המשלוח, תוך שאתם רגישים ומודעים לרגשות ההורים שלכם בעת המעבר. אולי מוטב שההורים שלכם לא יהיו נוכחים בתהליך האריזה וההובלה.
  • שלב ד' – עודדו את ההורים לבצע אקט של פרידה מהבית שלהם לאחר תום האריזה, במיוחד לאור העובדה שאין ספק שההורים פיתחו במשך השנים רגשות לבית. לוו את ההורים ליחידת הדיור, עזרו להם לפרוק את הארגזים, לארגן את המדפים, לתלות תמונות ולסדר בגדים בארון. ההורים יעריכו את העזרה וירגישו פחות מאוימים מהמצב.