אם היו אומרים להורים שלנו לפני ששלושים שנה, שהם יוכלו ליהנות מדי יום מאספרסו איכותי וטרי, הם כנראה היו מתגלגלים מצחוק ולא ממש מאמינים. לעומת זאת, בדור שלנו זה כבר נראה כמו דבר מובן מאליו, ונראה שהיום יש לכל אחד בבית מכונת קפה מקצועית שמאפשרת עם זה. עם זאת, חשוב לזכור שאם לא נדע לתחזק ולשמור על המכונה כמו שצריך, יש סיכוי שהיא לא תאריך ימים ולא נוכל ליהנות מקפה טרי על בסיס קבוע, ועל כן אנו רוצים לחלוק כעת כמה טיפים כיצד יש לעשות זאת.

קראו את הוראות השימוש


עם יד על הלב, כמה מכם קוראים את העלון המצורף למכשירים חשמליים ובפרט למכונת הקפה שלכם, כנראה שלא רבים מכם וזה בהחלט חבל. כדי לשמור על תקינות המכונה צריך לדעת איך להשתמש בה כראוי, ומפתיע לגלות כמה אנשים לא באמת עושים את זה כך. אל תשמשו במכונה לפני שאתם יודעים בדיוק איך.

ניקיון יומי


טיפ חשוב נוסף הוא ניקיון יומי של המכונה. מומלץ לעבור עם סמרטוט לח על החלקים החיצוניים שלה בסוף כל היום ולאחר מכן לייבש אותם עם מטלית יבשה. הצעד הזה לא רק ישמור על תקינות המכונה שלכם לאורך זמן, אלא גם יקל את הניקיון הגדול שיש לעשות אחת לכמה חודשים, מה שמוביל אותנו לטיפ הבא.

ניקיון מקיף תקופתי


לבסוף, חשוב לנקות את המכונה באופן יסודי אחת לכמה חודשים. גם כאן, עשו זאת לאחר שהבנתם בדיוק כיצד יש לפרק את המכונה על מנת שלא תגרמו נזק, ושטפו את החלקים השונים היטב עם מים וסבון. שימו לב – מומלץ ללכת על שטיפה ידנית ולא להשתמש במדיח.

 

קטגוריות: בלוג