קפה הוא הרבה מעבר לקפה. קפה הוא תרבות שלמה והוא חלק אינטגרלי מההיסטוריה של כל עם ועם כמעט בעולם שלנו. נכון, רובינו רגילים לקנות את הקפה בסופר ולא ממש שמים לב להבדלים בטעמים, ולרוב גם לא יודעים מהיכן בדיוק הוא הגיע. עם זאת, מתברר שיש הבדל של ממש בין סוגי הקפה לפי המקום בעולם בו גדלו. בואו נדבר קצת על ההבדלים בין סוגי הקפה השונים לפי אזורים בעולם.

מרכז אמריקה

מרכז אמריקה הוא אזור מרכזי ביותר של קפה בעולם וחלק ניכר מהקפה שמגיע אלינו כאן לישראל מגיע משם. ככל מדובר על קפה במרקם חלק ופירותי שהרבה פעמים מאופיין בנוסף באפטר טייסט אגוזי מתקתק ועדין. הקפה המרכז אמריקאי הוא בעל חמצמצות נעימה ובעל טעים בהיר וקל. זוהי לרוב הבחירה הטבעית של מי שאוהבים את הטעם של הקפה ופחות את החוזק.

דרום אמריקה

הקפה שמגיע מדרום אמריקה הוא בעל נטייה קלה לסיומת מתקתקה יחסית. אומרים על הקפה הזה שהוא קפה לאנשים פשוטים, כנראה בגלל טעמים יחסים בסיסיים ולא מתחכמים במהותם. כשמדובר באופן ספציפי על הקפה הקולומביאני אפשר להבחין בטעמים מתוקים של שוקולד ודבש.

אפריקה

הקפה שמגיע מאפריקה הוא בעל מרקם פירותי ואפילו מזכיר במידה מסוימת יין בטעמו. הטעמים משתנים כמובן מאזור לאזור באפריקה, אך ככלל מדובר על טעמים מובהקים של פירות. הקפה מאתיופיה למשל הוא בטעם שמאופיין לרוב בארומה של אוכמניות.

אסיה

הקפה האסייתי מאופיין בדרגת חומציות נמוכה. בסופו של דבר זה בא לידי ביטוי בטעמים המזכירים עצים וניחוח של אדמה, ואולי בגלל הקרבה שלנו כאן בישראל מדובר על סוגי קפה שישראלים מאד אוהבים לשתות ומעריכים באופן כללי.

רוצים לטעום את כל הטעמים האלו? נסו את קפסולות הקפה השונות של קפה ג'ו. 

 

קטגוריות: כללי