נהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול, הינה נהיגה מסוכנת. הנהג עלול לשים פחות לב לנעשה בכביש, ובכך עלול להגיע למצב בו הוא מבצע תאונת דרכים בגלל חוסר תשומת לב. תאונות דרכים אלו, יכולות להיות קטלניות במיוחד, אם הופכות לתאונת שרשרת. לכן, מומלץ מאוד שנהג לא ישתה כלל לפני שעלה לכביש. לכן, החוק בישראל מחמיר עם נהגים שנתפסים נוהגים בשכרות.

כיצד יכולה המשטרה לדעת האם הנהג נוהג בשכרות?

על מנת שהמשטרה תוכל לדעת באופן וודאי האם הנהג נוהג בשכרות, מבצעת המשטרה בדיקה מיוחדת, הנקראת "בדיקת ינשוף". בבדיקה, נושף הנהג לתוך צינורית מיוחדת. באמצעות מכשיר מיוחד, בודק השוטר את כמות האלכוהול הנמצא בתוך הרוק. אם כמות האלכוהול היא 290 מ"ק ומעלה, הנהג יואשם בנהיגה בשכרות.

אילו טעויות יכולות להיות בבדיקה?

לפעמים, יכולה בדיקת הינשוף להיות לא מדויקת. אי דיוקים אלו, עלולים להביא לטעויות בבדיקה, ולהאשמת שווא של הנהג.

אילו אי דיוקים יכולים להיות בבדיקה?

  • אי ניקוי פיית ה"ינשוף" לפני הבדיקה- לא תמיד, מנקה השוטר את פיית הינשוף לפני הבדיקה. וכך, עלולים להיות שאריות רוק של נהג אחר. הרוק המצטבר, גורם לכך שיותר אלכוהול יזוהה בבדיקה. וכך, עלול הנהג להיות מואשם על נהיגה בשכרות הקשורה לנהגים שלפניו.
  • ניהול הבדיקה שלא כדין- על משטרת ישראל, לנהל בדיקת ינשוף לפי תקנות המשטרה, ומערכת בתי המשפט. כאשר הבדיקה מתבצעת לא לפי הנהלים, יכול עורך הדין לטעון בבית משפט שהבדיקה לא הייתה תקינה.
  • האם השוטר חיכה 15 דקות לפני ביצוע הבדיקה? על מנת שהבדיקה תהיה תקינה וחוקית, על השוטר להמתין עם הנהג בצד 15 דקות, ורק אז לבצע את בדיקת הינשוף. עם השוטר לא חיכה, וביצע מיד את הבדיקה, אזי הבדיקה לא משקפת ולא חוקית. השופט, יכול לבטל את הבדיקה, ולזכות את הנאשם.
  • האם המכשיר עבר כיול? על מנת שהבדיקות הנעשות במכשיר "הינשוף" יהיו מדוייקות, יש לבצע כיול למכשיר. יש 2 סוגי כיול שמבצעים למכשיר: סוג אחד של כיור, מבצע השוטר בסוף כל יום. סוג אחר של כיול- מבצעים במעבדת המשטרה כל חצי שנה. עורך הדין, יכול לבדוק האם בוצע למכשיר כיול. אם מתגלה שהמכשיר לא עבר כיול- הבדיקה לא תקינה, והשופט יכול לזכות את הנאשם.

לפעמים, יכול אף השופט לזכות לחלוטין את הנאשם, אם בדיקת הינשוף לא בוצעה באופן תקין. במקרים אחרים, יקל השופט בעונש של הנאשם. השופט יקבע שהנהג היה רק תחת השפעת אלכוהול, ולא תחת נהיגה בשכרות. ולכן, שלילת הרישיון, תהיה לפרק זמן קצר יותר.

עברתם "בדיקת ינשוף" שהפלילה אתכם? פנו מיד לעורך הדין חגי סער!

אם המשטרה ביצעה לכם בדיקה עם מכשיר "ינשוף", ויצאה תוצאה שמפלילה אתכם, פנו מיד לעורך הדין חגי סער. למשרד עורכי הדין אלון וחגי סער, ניסיון רב שנים בייצוג בבית משפט של נהגים שהואשמו בנהיגה בשכרות. משרדנו מביא לידיו את הדוחות של ביצוע הבדיקה, ומברר על המכשיר בו בוצעה הבדיקה. הצלחנו לזכות נהגים רבים מאשמה, או להפחית באופן משמעותי בעונשם.

לקבלת ייעוץ משפטי, פנו אלינו עוד היום!

קטגוריות: בלוג, רכב, תחבורה