רגע לפני שאתם חותמים על חוזה עבודה עם קבלן שיפוצים עליכם לבדוק האם הוא מופיע במאגר של רשם הקבלנים ותחת איזה סיווג. בענף השיפוצים בישראל יש מאות חאפרים מהם חשוב להיזהר, ואחת השיטות הבטוחות לבחירת אנשי מקצוע מנוסים ואמינים היא לבדוק רישום קבלנים מקצועי כדי לבחור קבלן רשום.

מה זה בדיוק מאגר רישום לקבלנים, מי מנהל את המאגר ולמה כדאי לבחור רק קבלן רשום – כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

רישום בפנקס הקבלנים

חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות משנת 1969 קובע את הסמכויות של רשם הקבלנים ומגדיר את אופן הניהול והרישום של פנקס הקבלנים. לפני חתימה על חוזה מחייב לשיפוץ הבית, לבניית בית וכדומה, מומלץ לעיין בפנקס המנוהל על ידי רשם הקבלנים כדי לבדוק האם הקבלן שבחרתם מופיע במאגר רישום קבלנים מקצועי של הרשם וכדי לבדוק באילו ענפים מותר לו לעסוק ובאיזה היקף כספי.

באופן כללי, קבלן המבצע עבודות שיפוצים בהיקף של יותר מ-47,000 ₪ חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים, אחרת אין לביטוח שלו תוקף חוקי ומשפטי לכן הוא מסכן את עובדיו ואתכם, ובנוסף הבית שלכם נמצא בסכנה וזו עבירה פלילית של הקבלן.

כדאי לדעת כי רישום קבלנים מקצועי מחייב את רשם הקבלנים להוסיף ולעדכן את הרשומות בהתאם לכללים המחייבים. כך לדוגמה, רק קבלן המוכיח ניסיון של שנתיים לפחות בעבודות הנדסה בנאיות, מתוך 5 שנות ניסיון שקדמו להגשת הבקשה לרישום במאגר של רשם הקבלנים יכול להופיע בפנקס.

יש תנאים מחייבים שנקבעו לגבי הזכאות להירשם בפנקס הקבלנים, לדוגמה בוגר בית ספר להנדסאים בעל 4 שנות ניסיון, מנהל עבודה בעל ניסיון של לפחות 6 שנים בעבודות הנדסה בנאיות (6 שנים מתוך 12 שנים סך הכלל שקדמו להגשת הבקשה) וכו'.

רישום קבלנים בעזרת חברה המתמחה בנושא

קבלנים רבים אינם מופיעים בפנקס של רשם הקבלנים מסיבות שונות, בדרך כלל מהסיבה שהם אינם מסוגלים או מעוניינים להתמודד עם הביורוקרטיה הכרוכה ברישום ובהוכחת הניסיון בענף. לכן, כדאי לדעת כי ניתן לבצע רישום קבלנים מקצועי על ידי חברה מנוסה ואמינה המספקת שירותים משפטיים לקבלנים בכל התחומים, לרבות רישום בפנקס הקבלנים, העלאת סיווג עבור קבלנים ועוד.

לרישום בפנקס הקבלנים יש יתרונות רבים ומשמעותיים עבור הקבלן, לדוגמה אפשרות להעסיק עובדים זרים (פלסטינאים), גישה למכרזים ממשלתיים ואפשרות להתמודד במכרזים סגורים ובמכרזים חשובים בענפי הבנייה והתשתיות. קבלן רשום זוכה גם להטבות שונות וחשובות, המיתוג שלו טוב יותר והוא יכול לאתר הזדמנויות משתלמות לעבודה בענף שאינן פתוחות וקיימות עבור קבלנים שאינם רשומים בפנקס. 

רישום בפנקס הקבלנים מסיר מגבלות שונות כמו האפשרות לבצע עבודה בהיקפים כספיים גדולים יותר, אפשרות לשמש כקבלן משנה בפרויקטים גדולים, הגברת האמינות כלפי לקוחות וספקים ועוד. לאחר קבלת רישיון של קבלן רשום יש יותר הזדמנויות ואפשרויות תעסוקה וניתן להגדיל את ההכנסה השנתית באופן משמעותי.

רץ ברשת:

יורם קראוס – על העקרונות המשותפים בין טיפוס הרים לעולם העסקים

יורם קראוס – ערוץ יוטיוב

מכיסא המנכ"ל אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה – כתבה על יורם קראוס

יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים

יורם קראוס בסיפור מסע אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה

יורם קראוס מספר על הקשר הערכי שבין טיפוס הרים לניהול פרויקטים

קטגוריות: בלוג