תמלול (תכתוב לפי האקדמיה ללשון העברית) הוא העברת הקלטה לכתב. יש סוגים שונים של שירותי תמלול, ובהם תמלול משפטי העשוי לשמש ככלי ראייתי חזק בבתי המשפט, ולעיתים הוא יכול להבדיל בין ניצחון להפסד במשפט.

אם אתם נמצאים בהליכים משפטיים ויש לכם ראיות מוקלטות, כדי שהן יהיו קבילות בבית המשפט אתם חייבים להגיש אותן באמצעות תמלול. את התכתוב מבצעת חברת תמלול מנוסה ומקצועית, כאשר בעל הדין אינו רשאי לתמלל את ההקלטות בעצמו בגלל חשש לניגודי אינטרסים. כדי שהתמלול יהיה קביל בבית המשפט יש לצרף חוות דעת של מומחה לבית המשפט, וללא גיבוי וחוות דעת מומחה, בית המשפט עשוי לקבוע שההקלטה אינה קבילה.

מהו תמלול הקלטות לבית המשפט?

תמלול הקלטות לבית המשפט הוא תחום מקצועי הדורש הכרות עם הפסיקה בבתי המשפט, ובמהלך תמלול ההקלטה יש לשים לב לכל אות ופסיק בטקסט. כדי שתמלול יהיה קביל כעדות בבית המשפט, חשוב לבחור היטב את חברת התמלול ויש לוודא כי החברה מנוסה בתמלול משפטי. בנוסף, כפי שציינו, יש לצרף למסמך חוות דעת מומחה כדי שהתמלול ישמש כעדות קבילה בבית המשפט.

כיצד מתבצע תמלול הקלטות לבית המשפט?

תמלול ההקלטות לבית המשפט מתבצע באמצעות חברה מקצועית המתמחה בתמלול משפטי, יש להקפיד להיות נאמנים למקור ולתעד מילה במילה את כל מה שנאמר בהקלטה, בהתאם לכללי בית המשפט. תהליך התמלול כולל האזנה להקלטות ולקבצי אודיו והוצאת המלל מילה במילה כפי שהוא שנשמע בהקלטות. בעת הזמנת שירותי תמלול מחברת מקצועית חשוב לבדוק האם ברשותה יש ציוד מתקדם כדי להתגבר על רעשים ותקלות שונות אשר נשמעים בהקלטה ועלולים להפריע לקבילות ההקלטה לאחר מכן בבית המשפט. חשוב להיות מדויקים ונאמנים למקור ויש לתמלל בצורה הטובה ביותר את ההקלטה.

אילו פרמטרים משפיעים על קבילות הקלטת התמלול בבית המשפט ומה חשוב לשים לב?

בעת תמלול הקלטות לבית המשפט על ידי חברה מקצועית המתמחה בשירות זה, עליכם להתייחס לפרמטרים החשובים הבאים:

  • תקינות ההקלטה – על ההקלטה להיות תקינה וקבילה בבית המשפט, יש להקליט באמצעות מכשיר תקין ואיכותי כדי שהתמלול ישמש כראיה קבילה בבית המשפט.
  • חוקיות ההקלטה – על ההקלטה להיות חוקית ולא מוקלטת בהאזנת סתר. הקלטה חוקית היא הקלטה אשר אחד מהצדדים אשר נמצאים בה מודע שהיא מתקיימת.
  • תאימות ההקלטה – על ההקלטה להיות תואמת בצורה מלאה לתמלול המשפטי עצמו. תמלול ההקלטה חייב להיות נאמן למקור בצורה מלאה.
  • מה שנאמר בהקלטה הוא מרצון – חשוב שמה שנאמר בהקלטה הוא לא בכפייה, אלא נאמר ברצון על ידי אחד הצדדים. יש להקפיד על זהות הדוברים בהקלטה בצורה הטובה ביותר.

 

עוד אתרים שיעניינו אותך:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים

קטגוריות: הייטק