חריטת לייזר או צריבה על עץ מאפשרת עליית מדרגה ממגבלות החריטה המסורתיות, לצריבה של כל דבר שרוצים על כמעט כל חפץ ובדייקנות מדהימה. כל מה שצריך כדי לבצע צריבה בלייזר על עץ, או על חומר אחר, זה לעצב במחשב צורה או דמות שרוצים לצרוב ולהכין את החומר שעליו רוצים לחרוט. וזהו! המכשור החדש, כמו מכשיר הלייזר CO2, מאפשר לצרוב בלייזר וליצור כל דוגמה ששורטטה קודם במחשב, באופן קל, נקי ויעיל, ולהפוך כל כלי ביתי רגיל, לקסם של כלי. כן, אפילו המערוך יכול לחולל פלאים בעוגיות שלכם, כפי שתראו בהמשך.

האם ניתן לצרוב על כל סוג של עץ?

הלייזר מתאים לכל סוגי העצים, החל במייפל וכלה בעצים קשים. כל אחד מסוגי העצים מפגין איכות שונה כאשר צורבים בו צורה כלשהי. אם תצרבו כתובת על שלט שעשוי מעץ מייפל, החריטה שתתקבל תהיה בהירה למדי, אם תעשו זאת בעץ דובדבן תקבלו גוונים כהים יותר באזורי הצריבה. כלומר, צריבה של אותה דמות או צורה גרפיקה על סוגים שונים של עץ, תפיק אפקטים אחרים של אותה צורה עצמה.

על איזה גודל של עץ אפשר לצרוב?

מערכות הלייזר משתרעות על טווח קיבולת שנע בין 16”X12” (406X305 מ"מ) ל-40”X28” (1016X711 מ"מ). אם המוצר מותאם לטבלת החריטה, אפשר לצרוב עליו.

האם התהליך צריבה על עץ מצריך תכנון רב?

תלוי במכונה שבה משתמשים. בניגוד למכונות CNC, שדורשות תכנות נרחב, מכשיר הלייזר CO2, פועל יותר כמו מדפסת. אפשר להשתמש בכול תוכנה גרפית שרוצים ולייבא תמונה מהמחשב אל הלייזר. קל מאוד להגדיר כל עבודה אישית, במספר דקות בלבד.

יצירתיות בזכות צריבה בלייזר

כבר שמענו על צריבה לצרכים שיווקיים, מסחריים וכדומה (כמו לוגו החברה, שם החברה על פריט משרדי כלשהו, שילוט וכן הלאה). אבל, יש אנשים יצירתיים, שלקחו את היכולת לצרוב בעץ בקלות, צעד אחד קדימה, לעולמות אחרים שמאפשרים לנו להשתעשע ולקשט את החיים, בדרכים שלא העלינו על דעתנו.

דוגמא אחת היא צריבה על עץ בלייזר על גבי מערוך

מעצב פולני בשם Zuzia Kozeerska יצר סדרה מרהיבה של מערוכים חרוטים באמצעות לייזר. כך, אפשר לרדד את הבצק עם מערוך שעליו חרוטים ציורים או דמויות וליצור גם על גבי הבצק המרודד, שכפולים מרובים של הדמויות החרוטות על המערוך. האומן חרט על מערוך אחד את המילים made by best man ever ועל אחרים, דובדבנים, פרחים, תפוחים, ועיטורים גרפיים שונים. את העיצובים ניתן לראות באתר valekrollingpins.com או באתר החנות של Etsy. בדרך זו, העניק Zuzia מראה מדהים לעוגיות הטעימות. המעצב עצמו מספר שהוא באמת נהנה לאפות עוגות, עוגיות ועוגות יום הולדת, אבל לקשט אותן זה, כבר דבר אחר לגמרי. הוא מעולם לא הצליח להכין מאפים שנראים כיפיים וטעימים מבלי לבזבז המון זמן על קישוטים.

Zuzia מאמין שכול צורך, ולו הקטן ביותר, יכול להוליד פרויקט חדש ומוצר יוצא דופן. וכך, כשהתחיל לחקור את אפשרויות הצריבה בלייזר, גילה שהוא יכול לחרוט דפוסים על גבי מערוכים וליצור בעזרתם, בצ'יק צ'ק, עוגיות מקושטות להפליא.

קטגוריות: בלוג, כללי